فرمانده سابق قرارگاه حمزه سیدالشهداء:

امروز در سواحل مدیترانه از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم

فرمانده سابق قرارگاه حمزه سیدالشهداء گفت: اگر امروز در زمینه امنیت مشکلی نداریم، به دلیل این است که دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر در سواحل مدیترانه از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم؛ یعنی در کنار مرزهای کشورمان به دفاع نمی‌پردازیم.
کد خبر: ۲۳۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ - 30April 2017
امروز در سواحل مدیترانه از انقلاب اسلامی دفاع می کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «عبدالرسول محمودآبادی» رئیس موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر و فرمانده سابق قرارگاه حمزه سیدالشهداء در همایش مدیران و معلمین مدارس تحت پوشش این موسسه که صبح امروز در مجتمع پنج آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، دنیا بر آن شد تا با تمام توان خود جلوی این انقلاب را بگیرد؛ لذا هر آنچه داشت به میدان آورد و در این رابطه از هیچ تلاشی هم فروگذار نکرد.

وی افزود: بر این اساس دشمنان ابتدا بحران‌های متعددی را در اقصی‌نقاط کشورمان ایجاد کردند، که هر کدام از این بحران‌ها به تنهایی می‌توانست یک کشور را از پای در آورد؛ اما وقتی از این بحران‌ها نتیجه‌ای نگرفتند، جنگ را به ملت ایران اسلامی تحمیل کردند؛ ولی با بسیج مردم جلوی تجاوزگر ایستادیم و این جنگ را در نهایت با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس کارنامه خوبی برای ما در همه مسایل دارد، به همین خاطر با سبک اداری نمی توان مشکلات کشور را رفع کرد.

فرمانده سابق قرارگاه حمزه سیدالشهداء گفت: یکی از موضوعات اساسی بر زمین مانده، مسئله «تربیت» است؛ امروز ایران با توجه به همه اقتدار و پیشرفت‌هایی که در بخش‌های مختلف داشته است، در زمینه تربیت، عقب‌ماندگی دارد؛ چون نظام تربیتی ما وارداتی است.

وی همچنین بیان کرد: در واقع نتوانستیم توانمندی اعتقادی خود را در مسایل تربیتی وارد کنیم و مدارس هم امروز از این مسایل تهی است. به عبارتی می‌توان گفت سرمایه امروز ساختمان و موشک نیست؛ بلکه جوانان و نیروی انسانی معتقد و انقلابی است.

فرمانده سابق قرارگاه شمال غرب حمزه سید الشهداء ادامه داد: اکنون از 110 هزار مدرسه کشور تنها کمتر از سه هزار روحانی در صحنه تعلیم و تربیت آن هم به شکل غیر صحیح وجود دارد، حتی مساجد نیز در این موضوع عقب‌ماندگی دارند.

وی سپس اضافه کرد: اگر امروز در امنیت مشکل نداریم، به دلیل این است که دو هزار کیلومتر آن طرف تر در سواحل مدیترانه دفاع می کنیم؛ یعنی در کنار مرزهای کشورمان به دفاع نمی پردازیم؛ پس در موضوع تعلیم و تربیت نیز باید همین گونه به فرهنگ غرب حمله کنیم.

محمودآبادی در ادامه عنوان کرد: ما باید صحنه ای درست کنیم که طول و عرض آن صحنه تعلیم و تربیت داخل کشور باشد؛ چرا که اگر این طرح‌ریزی را انجام ندهیم و غفلت کنیم، خساراتی بسیار بدتر از جنگ تحمیلی را باید متحمل شویم.

وی تاکید کرد: باید همانطوری که سپاه به سبک دفاع مقدس و جهادی وارد این عرصه شده است، سایر دستگاه ها هم به وظیفه خود جهادی عمل کنند؛ چون دشمن در این حوزه با همه توان خود وارد شده است، تا ما را از راهی که انتخاب کردیم، پشیمان سازد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها