سردار شهید عبدالحسین برونسی:

«مبارزه با نفس» نشان از شجاعت پاسداران اسلام دارد

فرمانده تیپ 18 جوادالائم ه(ع) در بخشی از سخنان خود آورده است: شجاعت پاسدار اسلام در این است که با نفسش مبارزه کند و هر جریانی که بخواهد او را از هدفش منحرف کند سرکوب کند.
کد خبر: ۲۳۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ - 01May 2017
«مبارزه با نفس» نشان از شجاعت پاسداران اسلام دارد/ لازمه مجاهدت در راه خدا «مبارزه با نفس» استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، اردیبهشت‌ماه که می­‌رسد برای خانواده شهید عبدالحسین برونسی دو مناسبت را به همراه دارد، مناسبت اول، 11 اردیبهشت‌ماه روز کارگر و مناسبت دوم، 17 اردیبهشت‌ماه سالروز خاکسپاری سردار خراسانی سپاه اسلام شهید عبدالحسین برونسی. همان که در کار و تلاش سرآمد بود و به عنوان الگویی برای جامعه کارگری به حساب می­‌آید. به مناسبت فرارسیدن روز کارگر و نزدیک شدن به ششمین سالگرد خاکسپاری این فرمانده دلاور نگاهی کوتاه به سخنان او اشاره خواهیم داشت.

* فرزندانم؛ خوب به قرآن گوش کنید و خودتان را به قرآن متصل کنید و این کتاب آسمانی را سرمشق زندگی تان قرار دهید. باید از قرآن استمداد کنید و باید از قرآن مدد بگیرید و متوسل به امام زمان باشید.

*ای مردم نادان، ای مردمی که شهادت برای شما جا نیفتاده است؛ در اجتماع پیشرو مجاهدان اسلام، باید درباره شهیدان، کلمه اموات از زبانها و اندیشه ها ساقط شود و حیات آنان با شکوه تجلی نماید، بل احیاء عند ربهم یرزقون.

*نام یک شهید باید زنده شود و بهترین زنده شدن راه شهید، همین صحبت ها و وصیت ها و توصیه ها و تذکرات اوست. امیدوارم به این وصیت های من عمل شود.

*شجاعت پاسدار اسلام در این است که با نفس اش مبارزه کند و هر جریانی که بخواهد او را از هدفش منحرف کند سرکوب کند. اصلا این زور آزمایی را اسلام شجاعت نمی داند. این یک توانی هست که انسان باید در جای خودش بکار برد.

*انسان می‌تواند علی‌اکبر امام حسین (ع) بشود. اگر نمی‌توانیم شبیه امام حسین (ع) شویم، شبیه قمر بنی‌هاشم (ع) که می‌توانیم باشیم. ببینید شهدای ما چطور تاختند به دشمن و شهید شدند. هر چه به شما بگویم که مسئولیت تان سنگین است باز هم کم گفته ام.

*این نفس خیلی سرکش است، نفس تا انسان را به جهنم نکشاند دست بردار نیست مگر اینکه او را با تقوا سرکوب کنیم که شیطان رسوخ کند اگر نه هر آن ما در پرتگاه سقوط هستیم انسان تا با نفس اش مبارزه نکند نمی تواند در راه خدا مبارزه کند.

*امروز هر کدام از ما باید یک نهج البلاغه خوان باشیم. اصلا خطاب امام علی (ع) در جنگ ها با جوانان است که جوان با ایمان پشت به جنگ نمی کند، لشکر اسلام را رها نمی کند.

*راه حق، آخرش شهادت است. ما بارها گفته ایم. علمای ما بارها گفته اند. امام حسین (ع) به ما دستور داده است و بعد رفته و در این راه شهید شده است. ما نمی توانیم اسممان را مسلمان بگذاریم و ادعای مسلمانی بکنیم و بعد راحت زندگی کنیم. اصلا در تاریخ اسلام نمی توانید یکی را پیدا کنید.

*هم چنان که حضرت زهرا(س) همدوش با علی ابن ابیطالب (ع) و در مبارزه شریک است؛ خانواده های ما نیز با ما در این مبارزه شریک اند. باید آن ها را ارشاد کنید تا هم چنان در صحنه بمانند. اگر پشتیبانی آن ها نباشد به مرور زمان سست می شویم و شیطان ما را از پای در می آورد.

*منافق چهره مقدس مآبی دارد که مانع از رسیدن ما به هدف می شود. باید تمام سعی مان ریشه کن کردن آن ها باشد. حتی اگر از نزدیکان ما باشند. آن ها شب و روز توطئه می کنند. دست شان را قطع کنید.

*ای ملت عزیز ایران، با کفار جهاد کنید و در این کار سستی نکنید که این دنیا فانی است. وقتی که یک ملتی با کفار جهاد می کند و پیروز می شود، دل مومنین شفا می یابد.

*امام ما را از لجنزار طاغوت نجات داد و به منزل سعادت رساند. ما قبل از این خدا را عبادت می کردیم اما عبادت مان محتوا نداشت، او خدا را، پیامبر را و ائمه اطهار (علیهم السلام) را به ما شناساند. شب و روز دعا کنید که خدا این نعمت بزرگ را که به ما داده است، از ما نگیرد.

*همسر عزیزم؛ از روزی که من با عزیزم آقای سید علی خامنه ای آشنا شدم این را خوب فهمیدم که ایشان معلم خوبی است و امیدوارم که شما نیز در حق ایشان که امروز رئیس جمهور عزیزمان هست دعا کنی. تو یازده سال است که با حرفهای ایشان آشنایی و اگر در تمام فامیلمان جستجو کنیم از تو آشناتر به مسائل اسلامی و دینی نمی بینم و این بخاطر شنیدن آن همه صحبت های عزیز دلم آقای خامنه ای است. از خدا می خواهم که این رئیس جمهور عزیزمان را تا انقلاب مهدی نگه دارد.

*از خدا بخواهید که مرگ ما را شهادت در راه خودش قرار دهد و این بالاترین آرزوی همه انسانهای در راه حق است. البته از خدا هم می خواهیم تا این رزمندگان عزیز را نگه دارد که کفری در جهان وجود نداشته باشد. باید حواسمان هم جمع باشد تا مفت کشته نشویم. باید *تاکتیک های نظامی را که راجع به فریب دشمن و امثال این ها است نیز اجرا کنیم تا از صحنه نبرد زنده برگردیم تا با کفاری چون آمریکا و اسرائیل بجنگیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار