اخبار امنیتی عراق؛

دستور اعزام نیرو از سوی حیدر العبادی به مرز عراق-سوریه/ دستاورد جدید نیروهای عراقی

ادامه دستاوردهای نیروهای عراقی در غرب موصل ضد داعش و دستور حیدر العبادی برای اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای این کشور با سوریه برای مقابله با تکفیری ها از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.
کد خبر: ۲۳۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ - 05May 2017
دستور اعزام نیرو از سوی حیدر العبادی به مرز عراق-سوریه/ دستاورد جدیدنیروهای عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النهرین، عبد الامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا از آزاد سازی مناطق جدید در غرب موصل خبر داد.

وی افزود: نیروهای لشکر نهم زرهی کوی مشیرفه سوم را آزاد کردند و بر تاسیسات تصفیه آب مشیرفه در کرانه راست موصل نیز مسلط شدند.

یارالله تاکید کرد: نیروهای عراقی بخش شمالی کوی مشیرفه دوم را نیز آزاد کرده و بر آن مسلط شدند.

از سوی دیگر منابع عراقی محور پیشروی‌های جدید نیروهای عراقی را در کرانه راست موصل در مناطق مشیرفه، الکنیسه و الهرمات دانستند.

رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس عراق در محور شمال غربی به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند و هدف رسیدن نیروها به کرانه رود دجله و محاصره منطقه پل پنجم در شمال بخش قدیمی موصل است.

منابع عراقی درگیری‌ها در خیابان‌های باریک و ساختمان‌های به هم چسبیده را دشوار می‌دانند. این در حالی است که داعشی‌ها برای رها شدن از زیر فشار در موصل به یورش‌هایی در استان الانبار روی آورده‌اند. همین موضوع سبب شد که حیدر العبادی دستور اعزام نیروهای بیشتری را به مرز عراق و سوریه صادر کند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی برای تعقیب تروریستها به غرب الانبار اعزام شده اند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق دستور اعزام نیروهای بیشتر را به مرزهای ما با سوریه داده است و از پایداری نیروها در منطقه الصکار ضد داعش تمجید کرده است.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار