نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

همکاری سازمان‌ها و نهادها در کاهش اعتیاد جوانان تأثیرگذار است

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر بخشی از فعالیت‌های مساجد، بسیج، نهادهای مردمی، نشست‌های محلی و... در ‏مورد موادمخدر صورت گیرد، شاهد کاهش مصرف موادمخدر خواهیم بود.
کد خبر: ۲۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ - 22July 2014

همکاری سازمان‌ها و نهادها در کاهش اعتیاد جوانان تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "فرجالله عارفی" نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد شیوع مصرف موادمخدر به نامهای مختلف بین جوانان گفت: جوانها بیشتر به آثار کوتاه مدت موادمخدر نگاه میکنند و آثار تخریبی آن را که با گذشت زمان کوتاهی به وجود میآید، مورد توجه قرار نمیدهند. به همین دلیل مسئولان امر باید آموزشهای لازم را از طریق برنامههای فرهنگی از طریق فیلم، تئاتر، رسانه به جوانان ارائه کنند. جوان اگر مطلع شود که زیانهای استفاده از موادمخدر در طولانیمدت در مسائل شخصیتی، شغل، اجتماعی، اقتصادی و... بیشتر است، به موادافیونی گرایش پیدا نمیکند. تصویری از آینده کسانی که درگیر این مواد هستند، خود نوعی عامل بازدارنده است.
 
نایب رییس اول کمیسیون با اشاره به رویکرد وزیر کشور در مورد اجتماعی کردن مواد مخدر گفت: قطعا کاری که بهصورت فراگیر پیش ببریم و مردم را در آن مشارکت دهیم تاثیر بیشتری نسبت به دستگاههای دولتی خواهد داشت؛ یعنی اگر بخشی از فعالیتهای مساجد، بسیج، نهادهای مردمی، نشستهای محلی و... در مورد موادمخدر صورت گیرد، شاهد کاهش مصرف موادمخدر خواهیم بود.
 
وی در پایان با بیان اینکه کار مجلس قانونگذاری است، تاکید کرد: نمایندگان باید در مصاحبهها و ارتباطی که با مردم حوزه خود دارند، آثار زیانبار موادمخدر را تشریح کنند. بیشترین تاثیر را خود دولت میگذارد و اگر در مورد بودجه هم مشکلی وجود دارد میتواند با مجلس در میان بگذارد. طبق اصل 75 قانون اساسی مغایرتی نخواهد داشت و تصویب خواهد شد. در عین حال آگاهسازی قشر جوان با استفاده از ابزار هنر تاثیرگذاری بیشتری روی جوانان دارد.
 
بنا بر این گزارش، طبق اصل 75 قانون اساسی؛ طرحهای قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان میکنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینههای عمومی میانجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار