فناعتی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجب تقویت برنامه‌های فرهنگی می‌شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که از ادغام باغ موزه دفاع مقدس تهران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیروهای مسلح تشکیل شده است، گفت: این حرکت موجب تقویت برنامه‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 10May 2017

تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجب تقویت برنامه‌های فرهنگی خواهد شد«ابوالفضل قناعتی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس در رابطه با شهدای خدمت و خدماتی که به خانواده‌های این شهدا ارائه می‌شود، اظهار داشت: به لحاظ تعریفی دو نوع شهید داریم؛ شهید دفاع مقدس و شهید خدمت.

وی ادامه داد: کسانی که در زمان جنگ و پس از آن در دفاع از مرزها و ایران اسلامی به شهادت رسیدند به عنوان شهید دفاع مقدس شناخته می‌شوند. برای خانواده‌های این شهدا امتیازاتی در نظر گرفته شده است که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود.

قناعتی تصریح کرد: شهدای خدمت نیز شهدایی هستند که در سازمان متبوعه و در راستای انجام ماموریت، جان خود را فدا کرده‌ باشند؛ همچون شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو که برای نجات جان هم وطنانمان و دفع آتش در این ساختمان جان خود را به خطر انداختند و به شهادت رسیدند. این شهدا از سوی سازمان محل خدمت خود تسهیلاتی دریافت می‌کنند که امیدواریم با کمک دولت، این تسهیلات افزایش یابد.
 
عضو شورای شهر تهران در ادامه در رابطه با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که از ادغام باغ موزه دفاع مقدس تهران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیروهای مسلح تشکیل شده است، گفت: ادغام این دو مجموعه موجب پیشرفت برنامه‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس خواهد شد و به عملی شدن هر چه بهتر سیاست‌ها و راهبردهای این حوزه کمک می‌کند. امید است با ادغام این دو موزه، شاهد روند رو به رشد فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس باشیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار