تقدير فرمانده انتظامی گلستان از تلاش يگان‌های امدادی در حادثه معدن آزاد شهر

فرمانده انتظامی استان گلستان با تقدير از تلاش جهادگونه همه سازمان‌ها و نهادهای امدادی در كمك رسانی به حادثه ديدگان معدن آزادشهر گفت: از اولین ساعات وقوع این حادثه ماموران انتظامی در صحنه حضور داشته و نسبت به کمک رسانی به حادثه دیدگان اقدام کردند.
کد خبر: ۲۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 11May 2017
تقدير فرمانده انتظامی گلستان از تلاش يگان‌های امدادی در حادثه معدن آزاد شهر
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «علی‌اكبر جاويدان» فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مجدانه و شبانه روزی پلیس در راستای کمک به حادثه دیدگان معدن آزادشهر اظهار داشت: تمهیدات انتظامی و ترافیکی این حادثه در دستور کار پلیس قرار داشته است.

سردار جاویدان با تقدیر از تلاش های همه کارکنان به خصوص کارکنان یگان ویژه گفت: از اولین ساعات وقوع این حادثه ماموران انتظامی و یگان ویژه استان با تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در صحنه حضور داشته و با تمام وجود نسبت به کمک رسانی به حادثه دیدگان اقدام کردند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در شرایطي که خود را برای تامین نظم و امنیت انتخابات رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده می کند در کنار این ماموریت مهم و بنا به فرمایشات مقام عظمای ولایت تحت عنوان مجاهد فی سبیل الله به کمک حادثه دیدگان معدن آزادشهر شتافته و در این ماموریت سخت از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وي اظهار داشت: وحدت رويه و تعامل همه سازمان ها در چنين شرايط بحرانی عامل بسيار مهمی در بهبود شرايط و پيشگيري از ادامه خسارات و لطمات جانی و مالی و روانی جبران ناپذير است.

فرمانده انتظامي گلستان با بيان اينكه همه مسئولان استانی در راستای دلجويی و كمك به رفع آلام بازماندگان اين حادثه از هيچ كوششي دريغ نكردند، تصريح كرد: نيروی انتظامی به عنوان متولی برقراری نظم و امنيت علاوه بر اجراي ماموريت ذاتی خود با اعزام تيم های پزشكي و نیز انجام اقدامات مشاوره ای به كمك مجروحان و آسيب ديدگان و خانواده های جانباختگان معدن شتافته است.

سردار جاویدان با بیان اینکه هویت تعدادی از جانباختگان هنوز مشخص نشده از خانواده های متوفیان خواست برای تشخیص هویت به پلیس آگاهی آزادشهر مراجعه کنند.

«صادقعلی مقدم» مدير كل مديريت بحران گلستان نيز گفت: با تلاش نیروهای متخصص امدادی چهل و سومین جانباخته حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر کشف شد، وی گفت: با توجه به شرایط تونل و حجم آوار، تلاش نیروهای متخصص امدادی برای انتقال تنها جانباخته این حادثه همچون روزهای گذشته با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای متخصص امدادگر عصر دوشنبه به هفت تن دیگر از جانباختگان حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر دست یافته بودند، گفت: آمار جانباختگان این حادثه تا این لحظه به 43 نفر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: تجسس، پاکسازی و آواربرداری معدن برای اطمینان کامل با جدیت و تلاش امدادگران همچنان ادامه دارد.

مقدم با بیان اینکه پیش از این پیکر 37 تن از جانباختگان این حادثه دلخراش از معدن خارج و پس از احراز هویت به خانواده‌هایشان تحویل داده شد، افزود: تلاش برای شناسایی و احراز هویت 5 نفر دیگر از جانباختگان ادامه دارد.

گفتنی است: در پی انفجار چهارشنبه گذشته معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر جمعی از معدنکاران محبوس شدند که تاکنون پیکر 42 تن از آنان به خارج از معدن منتقل شده  و با کشف تنها جانباخته این حادثه آمار جانباختگان به 43 نفر رسید.

بر اثر این حادثه 73 نفر نیز مصدوم شدند که برخی به صورت سرپایی در مراکز درمانی مداوا و چند تن در بیمارستان های شرق استان گلستان بستری شده اند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار