سوخوی روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

یک فروند جنگنده Su-30 متعلق به ارتش روسیه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.
کد خبر: ۲۳۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ - 13May 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پرس‌تی‌وی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جت جنگنده Su-30 متعلق به ارتش روسیه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.

این وزارتخانه افزود: این هواپیمای آمریکایی در حال نزدیک شدن به مرز روسیه بوده است.

این حادثه در 19 اردیبهشت، سالگرد پیروزی نیروهای اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در سال 1945 منتشر رخ داده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، رادارهای روسی این هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای سیاه شناسایی کردند و خلبان روسی در «مانوری خاص»، باعث تغییر مسیر هواپیمای جاسوسی آمریکا شده است.

شبکه تلویزیونی اِن‌بی‌سی نیز پیش از این گزارش داده بود که جنگنده Su-27 روسیه بر فراز آب‌های دریای سیاه تا هفت متری جنگنده آمریکایی رفته بود.

کاپیتان پاملا کانزه، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اروپا گفت: این هواپیمای جاسوسی آمریکایی در حال «انجام عملیات معمول در حریم هوایی بین‌المللی» بوده است.

این واقعه حدود یک هفته پس از آن است که ایالات‌متحده جنگنده بمب‌افکن‌های روسیه را حین پرواز معمولی نزدیک آلاسکا به دلیل «مسئله‌ساز» بودن، رهگیری کرد.

به گفته گری راس، سخنگوی پنتاگون، بمب‌افکن‌های روسی TU-95 بی‌یر نزدیک جزیره کودیاکِ آلاسکا به مدت 12 دقیقه ره‌گیری شده‌اند که باعث شد بمب‌افکن‌های روسیه به پایگاه خود در شرق این کشور بازگردند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که آمریکا و روسیه بر سر بحران سوریه و همچنین گسترش و تقویت حضور نظامی ناتو به نزدیک مرزهای روسیه در تقابل جدی قرارگرفته‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، چندی پیش ‌گفت روابط مسکو و واشنگتن از زمان ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کاخ سفید بدتر شده است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار