رئیس اداره ایثارگران جهاد کشاورزی استان مرکزی خواستار شد؛

ایجاد بانک اطلاعاتی پیشکسوتان دفاع مقدس

اعظم السادات معصومی گفت: هریک از پیشکسوتان دفاع مقدس گنجینه‌ای به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستند، از این رو نیاز است که بانک اطلاعاتی ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس نهادهای استان مرکزی ایجاد شود.
کد خبر: ۲۳۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 14May 2017
بانک اطلاعاتی ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس نهادهای استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، «اعظم السادات معصومی» رئیس اداره ایثارگران جهاد کشاورزی استان مرکزی در نشست پیشکسوتان دفاع مقدس این استان، با اشاره به استفاده و بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس در بحث غنی‌سازی اردوهای راهیان نور اظهار داشت: هریک از افراد بازمانده از دوران جنگ تحمیلی گنجینه‌های با ارزش و گرانقدری هستند که خاطرات نایاب آن‌ها از دوران دفاع مقدس می‌تواند بستری ارزشمند به منظور غنی‌سازی اردوهای راهیان‌نور باشد.

وی افزود: افزایش سن و ایجاد کهولت می‌تواند سبب فراموشی یک سری از خاطرات در آن‌ها باشد، از این رو با ایجاد کانونی ویژه می‌توان تمام گفته‌ها و خاطرات آنان را به صورت هدفمند و منسجم استفاده کرده و در مسیر صحیح به کار گرفت.

رئیس اداره ایثارگران جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: درحال برنامه‌هایی نظیر شب‌های خاطره گویی برگزار می‌شود که اگر به صورت جامع انجام شود بی شک میزان بهره‌وری در آن‌ها افزایش می‌یابد.

معصومی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی رزمندگان بازنشسته، گفت: ایجاد این بانک می‌تواند اطلاعات کامل و دقیق‌تری را از تعداد رزمندگان بازنشسته و دیگر اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری و ارائه دهد که از این رو می‌توانیم براساس اطلاعات موجود برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کاربردی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: نسل جوان امروز تشنه تزریق خوراک معنوی و فرهنگی مناسب است که خوشبختانه ما خیل عظیمی از خانواده های شهدا و رزمندگان را داریم که حرف‌های شنیدنی آنان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه امروز ما باشد.

رئیس اداره ایثارگران جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه بهره‌مندی از ظرفیت پیشکسوتان می‌توانیم انجام دهیم این است که در ابلاغیه به سازمان‌ها و نهادها تعداد بازنشستگان جنگ را استخراج کنیم، چرا که این حرکت می‌تواند بسترسازی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب شود.

معصومی با اشاره به ایجاد روحیه شادی و نشاط در کانون خانواده‌های رزمندگان و پیشکسوتان خاطرنشان کرد: بی شک ایجاد محیطی با نشاط در درون کانون خانواده‌های رزمندگان می‌تواند تاثیر فراوانی بر روحیه رزمندگان نیز داشته باشد که می‌توان با رایزنی با نهادهایی نظیر تربیت بدنی شرایط حضور رزمندگان و اعضای خانواده آنان را در باشگاه‌های ورزشی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار