کره شمالی موشک میان‌برد با کلاهک هسته‌ای آزمایش کرد

کره شمالی دو روز قبل موشکی میان‌برد با قابلیت حمل کلاهک اتمی سنگین را با موفقیت آزمایش کرد.
کد خبر: ۲۳۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ - 15May 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، خبرگزاری دولتی کره شمالی روز گذشته با انتشار خبری مدعی شد که این کشور موشکی میان‌برد با قابلیت حمل کلاهک سنگین اتمی را آزمایش کرده است. شلیک این موشک به سمت منطقه‌ای آبی در نزدیکی ساحل روسیه با موفقیت همراه بود.

دولت آمریکا با محکوم کردن اقدام اخیر کره شمالی، این عملیات را پاسخی از سوی پیونگ‌یانگ به اظهارات رئیس‌جمهور جدید کره‌جنوبی، که به‌طور رسمی خواهان ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی شده بود، عنوان کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با اعلام آزمایش موفقیت‌آمیز این موشک گفت: این موشک 787 کیلومتر را در ارتفاع بالا، که حداکثر به 2 هزار و 111 کیلومتر رسید، پرواز کرد تا در نقطه مورد نظر منفجر شد. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش این موشک نظارت کرد.

متخصصان مسائل موشکی اعتقاد دارند که این موشک در مسیر بسیار مرتفعی شلیک شده است؛ زیرا اگر این موشک در ارتفاعی استاندارد شلیک می‌شد، قادر بود حداقل مسیری به طول 4 هزار کیلومتر را طی کند. واشنگتن مدعی است که نوع موشک آزمایش شده، تناقضی با یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای ندارد.

قرار است شورای امنیت امروز جلسه‌ای پیرامون آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار کند. این نشست به درخواست آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها