استاندار یزد:

روحیه انقلابی‌گری را به جوانان منتقل کنیم

استاندار یزد گفت: اگر روحيه انقلابيی‌گري و ارزش‌های حاصل از فداكاری‌هاي نسل دیروز را به نسل امروز و آينده منتقل نكنيم، ممکن است جوانان با اين ارزش‌ها مأنوس نشوند و نسبت به انقلاب بی‌تفاوت شوند.
کد خبر: ۲۳۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ - 17May 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سید محمد میرمحمدی در ستاد مناسبت‌های سوم خردادماه و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت این جلسات با نام و یاد افرادی برگزار می‌شود كه استقلال و امنیت و موفقیت كشور از ناحیه فداكاری‌ها و جانبازی‌ها و تلاشگری های این عزیزان در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی بوده است.

استاندار یزد ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره همه شهدا گفت: به عنوان نسل دیروز تكلیفی در قبال نسل امروز و فردا داریم و آن، این است كه بتوانیم آثار و ارزش‌هایی كه در ارتباط با دفاع از انقلاب و كشور عزیزمان وجود داشته و شاهد بودیم را به نحو شایسته به نسل جدید و نسل‌های بعد منتقل كنیم.

وی با بیان اینکه واقعأ این عزیزان در فضای عشق و معرفت، تنفس می‌كردند و عشق، فداكاری، از خودگذشتگی و ایثار داشتند، گفت: همه ویژگی‌های جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شهدای عزیزمان درسی است برای نسل امروز و فردا تا فضای انقلابی‌گری زنده و تابنده بماند.

میرمحمدی افزود: وقتی از انقلابی‌گری می‌گوییم و صحبت از انقلاب می‌شود، نگاه‌ها به سمت تحول، پویایی، دگرگونی و تغییر می‌رود و اتحاد و انسجام و برادری را به ما گوشزد می‌كند و وقتی صحبت از آرمان‌های امام راحل است، آرمان‌ها جدا از ارزش‌های اسلامی و دینی نیست.

وی افزود: می‌خواهیم این روحیه انقلابی‌گری و ارزش‌های حاصل از فداكاری‌های این عزیزان را به نسل امروز و آینده منتقل كنیم زیرا اگر جوانان با این ارزش‌ها مأنوس نشوند ممكن است با ارزش‌ها بیگانه شوند که این بیگانگی گسست را در پی‌دارد و موجب می‌شود انقلاب از حالت پویایی و حیات دور بماند و بی‌تفاوتی و غفلت جایگزین آن شود.

استاندار یزد بیان کرد: این تكلیف ساده‌ای نیست و همه در برابر شهدا و جانبازان عزیز مكلف هستیم كه این ارزش ها را به نسل جوان منتقل كنیم.

میرمحمدی افزود: اکنون همه تصاویر و صحنه‌ها را به یاد می‌آوریم که در چه شرایطی بود و چه جوانانی موج موج به سمت جبهه‌ها می‌رفتند تا اسلام و كشور و ناموس ما حفظ شود و چگونه با اهدای خون خود استقلال و آزادی را برای ما حفظ كردند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم قدم‌هایی كه در این مسیر برداشته می‌شود با عشق تمام و علاقه عمیق صورت بگیرد و آگاهانه عمل شود زیرا اگر ما متوجه وظایف خود باشیم، سر از پا، در این راه نمی‌شناسیم و امیدوارم این عشق و علاقه را در همه افراد و همه جامعه مشاهده كنیم و به شرایطی برسیم كه بتوانیم دین خود را به همه عزیزانی كه در این مسیر جان خود را برای میهن اسلامی از دست دادند، ادا کنیم.

میرمحمدی بیان داشت: امیدوارم با ادای تكلیفمان بتوانیم میدان عشق و امید را برای جوانان گسترش دهیم و جوانان را بیشتر با ارزش‌های انقلاب، ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس و غرور ملی خود آشنا كنیم.

وی افزود: برنامه‌هایی امسال برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در استان پیش‌بینی شده است که امیدوارم به خوبی انجام شود.

استاندار یزد در پایان سخنان خود تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، اهدای كتاب را باب كنیم تا صمیمت‌ها و محبت‌ها را افزایش دهیم.

در ابتدا جلسه سرهنگ محمد رجبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد گفت: امید است که همه برنامه‌هایی که برای سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز تدارک دیده شده است به خوبی و با همکاری همه دستگاه‌ها و ادارت اجرا شوند.

وی با اشاره به نام گذاری روزهای دوم، سوم، چهارم و پنجم خردادماه افزود: برنامه‌های سوم خرداد ماه با توجه به شعار «من انقلابی‌ام» طرح‌ریزی شده است.

رجبی ادامه داد: نواختن زنگ مقاومت و پیروزی ساعت یازده صبح روز سوم خردادماه در مدارس، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برنامه عمومی، آذین‌بندی، سرکشی از خانواده شهدا، تبیین عملیات بیت‌المقدس، تقدیر از ایثارگران و پیشکسوتان این عمیلات، غباروبی گلزار شهدا در سراسر استان، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه و مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه الغدیر از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

روحیه انقلابی گری را به جوانان منتقل کنیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها