سردار شهید حبیب پاشایی:

موفقيت ما در عمل‌كردن به اوامر امام خمینی است

سردار شهید حبیب پاشایی مسئول محور عملیاتی تیپ عاشورا حین عملیات بیت‌المقدس در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: به تمام سخنان حضرت امام خمینی عمل كنید كه موفقيت ما در عمل‌ كردن به اوامر ایشان است.
کد خبر: ۲۳۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 20May 2017

موفقيت ما در عمل‌كردن به اوامر امام خمینی استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار شهید حبیب پاشایی مسئول محور عملیاتی تیپ عاشورا حین عملیات بیت‌المقدس مصاحبه رادیوئی داشته است که متن آن بشرح ذیل است:

خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام واحد اعزام شدید؟

حبیب پاشایی اعزامی از سپاه تبریز. این‌جا منطقه‌ عملیاتی بیت‌المقدس است. وضعیت نیروها خوب و در آمادگی لازم هستند و هر لحظه آماده‌اند تا در عملیاتی که در عمق خواهد بود، شرکت کنند.

از منطقه‌ شلمچه تا خط مرزی چقدر فاصله می‌باشد؟

از آن قسمتی که محور ما است حدود 5/1 کیلومتر و در بعضی از مناطق 2 کیلومتر از خط مرزی به داخل رفته‌ایم و در خاک عراق هستیم.

انسجامی که بین ارتش و سپاه می‌باشد چگونه است و شما این وحدت را در چه شرایطی می‌بینید؟

قرارگاه مرکزی کربلا، از فرماندهی سپاه پاسداران و فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی تشکیل شده است. در رده‌های پایین نیز اول در رده‌های لشکر، دوم تیپ به تیپ، گردان به گردان و دسته به دسته ادغام بین ارتش و سپاه انجام یافته و هر کجا که عملیاتی می‌خواهد شکل بگیرد به‌صورت ادغامی انجام می‌گیرد. این تشکل که بین ارتش، سپاه و نیروهای مردمی وجود دارد از اول جنگ بی‌سابقه بوده است. الان نیروها در بهترین وضعیت هستند؛ هم از نظر روحیه و آمادگی و هم از نظر تشکل نیروهای نظامی.

چند مدت است که در جبهه هستید و در کدام مناطق بوده‌اید؟

حدود 9 الی 10 ماه است که در جبهه هستم. تا به‌حال در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس شرکت داشتم و در سودانیه، رمله، نیسان، رقابیه، دارخوئین، به اضافه‌ی جبهه‌ی سوسنگرد بوده‌ام. فعلاً هم در ضلع غربی خرمشهر که محور شلمچه می باشد، هستم.

برادران ایثارگر از امدادهای غیبی می‌گویند، اگر شما در مورد امدادهای غیبی حرفی دارید، بفرمایید؟

امدادهای غیبی حاکم بر جبهه‌ها است و این‌که خود جبهه‌ها امدادهای غیبی هستند. اگر قرار بود ما از اول به‌صورت نظامی عمل می‌کردیم، الان به جایی نرسیده بودیم. از مشخصات این جنگ امدادهای غیبی است و حاکمیت امدادهای غیبی. چون آن‌زمانی که لشکر بعثی با تمام قوا به ایران حمله کرده بود ما چیزی نداشتیم فقط امدادهای غیبی بود که به ما کمک می‌کرد و به ما قوت می‌داد. الان هم که این‌طور خاک سرزمین اسلامی را آزاد کرده‌ایم همه‌اش مدیون امدادهای غیبی می‌باشد. خیلی سخت است که به نمونه‌ای از امدادهای غیبی اشاره کنیم. تمام جبهه آغشته شده است به امدادهای غیبی.

فقط می‌توانم این را بگویم، زمانی‌که انفجار یک مین با عث می‌شود یک عملیات لو برود، آن مین منفجر نمی‌شود و بعدها، مین عمل می‌کرد. مشخص می‌شود آن مین باید در زمان مشخص منفجر می‌شد. از نظر فنی هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. یا این‌که با نیروی کم ما دشمن فرار می‌کند. به دلش خوف می‌افتد و دیگر نمی‌تواند مقاومت کند. در آزادسازی خرمشهر که یک دژ محکم داشت و عراق احساس می‌کرد که با آن دژ می‌تواند مقاومت کند و خرمشهر را نگه دارد. وقتی 3 تیپ در مرحله‌ی سوم بیت‌المقدس وارد عمل می‌شود و می‌تواند 18 هزار نفر اسیر بگیرد، این از نظر نظامی با هیچ برنامه‌ای جور در نمی‌آید. امدادهای غیبی را می‌توانیم به‌وضوح لمس کنیم. 3 تا 4 نفر بسیجی هزار نفر اسیر می‌آورد این امداد غیبی است. این همان "ان تنصرالله ینصرکم و یصبت اقدامکم" است.

سهم روحانیت اصیل انقلاب در این جنگ، به چه صورتی است؟

این جنگ، جنگ اسلام و کفر است. تنها جنبه‌ی نظامی ندارد. جنبه‌ی معنوی و روحانی‌اش از جنبه‌های نظامی‌اش بیشتر است. صدام می‌خواهد از این جنگ بهره‌ی نظامی ببرد بعد از آن، تلاش می‌کند تا روحانیت اصیل را از بین ببرد. سهمی که روحانیت مبارز در جنگ دارند از سهم نیروهای نظامی زیادتر است. پیام‌های امام و رهنمودهای روحانیت مبارز است که جنگ را به جلو می‌برد.

بفرمایید این جنگ تا کی ادامه خواهد داشت؟

آخر این جنگ ان‌شاءالله، سقوط صدام در منطقه و بعد کشورهای ارتجاعی منطقه خواهد شد. ما در این جنگ هستیم تا صدام از کار خودش دست بردارد و کشورهای ارتجاعی منطقه از حمایت صدام دست بردارند. ان‌شاءالله لشکر اسلام آماده خواهند شد که بعد از پیروزی بر صدام، برای آزادسازی قدس خواهیم رفت و تا بیت‌المقدس را آزاد خواهیم کرد تا برادران فلسطینی‌مان و مسلمانان آن‌جا را از اسارت آزاد کنیم و به اسرائیل غاصب این را بگوییم که صدامی که ادعا می‌کرد ایران را در عرض چند روز فتح خواهد کرد، پس از چندین ماه جنگ در مقابل حق و در مقابل اسلام اعتراف به شکست می‌کند. آمریکا در مقابل اسلام، اعتراف به شکست می‌کند که در منطقه از اسلام شکست خورده و اسرائیل هم باید این اعتراف را در مقابل فلسطین و مقابل مسلمانان بکند.

اگر با ملت حرفی دارید، بفرمائید؟

ما جهاد خودمان را مدیون زحمات ملتی می‌دانیم که همیشه در صحنه حاضرند. ما به نوبه‌ی خود از امت حاضر در صحنه تشکر می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم، چنان‌که برادران رزمنده‌مان در جبهه، کفار را از بین بردند و آن‌ها را شکست دادند امت حاضر در صحنه هم، با چهره‌ی نفاق که در لباس دیگر می‌خواهد اصالت‌های اسلامی ما را از بین ببرد، مبارزه کنند. از امت حاضر در صحنه درخواست می‌کنم، به تمام سخنان امام عمل کنند که، موفقیت ما در عمل‌ کردن به اوامر امام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار