فرازی از زندگی نامه و وصیت نامه شهید میرزا علی رستم خانی؛

ای گروهک‌های چپ و راست به خود آیید و از نادانی دست بردارید

شهید میرزا علی رستم خانی در فرازی از وصیت نامه خود می‌نویسد: ای گروهک های چپ و راست به خود آیید و از نادانی دست بردارید و اگر به حرف امام و مردم گوش نمی کنید از دوستان و رهبران خودتان عبرت بگیرید.
کد خبر: ۲۳۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ - 20May 2017
ای گروهک‌های چپ و راست به خود آیید و از نادانی دست برداریدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، شهید «میرزا علی رستم خانی» در فروردین‌ماه سال 1332 در یکی از روستاهای توابع زنجان چشم به جهان گشود. دوران کودکی را در محیط روستا به سر برد و در همان جا به یادگیری قرآن همت گماشت و در دوران نوجوانی پا به میدان تحصیل علم و دانش نهاد. او علاوه بر تحصیل یار و یاور پدرش در امر کشاورزی بود.

شهید رستم‌خانی پس از مدتی به خدمت سربازی اعزام شد و توانست در خدمت سربازی پایان نامه هوابردی را اخذ نماید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی جزو اولین تشکیل دهندگان سپاه زنجان بود.

شهید رستم‌خانی همزمان با تجاوز عراق به ایران در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و در آنجا به خدمت برای اسلام و ایران مشغول بود. او با شرکت در چندین عملیات از قبیل «فتح المبین»، «بیت المقدس»، «خیبر» و ... سرانجام در عملیات بدر همراه با همرزم شهیدش «محمد ناصر اشتری» شهادت در راه خدا را برای زندگی دنیوی ترجیح داد و در بیست و ششم اسفند 63 در عملیات بدر به شهادت رسید.

شهید رستم خانی در عملیات آزادسازی خرمشهر فرمانده تیپ یکم لشکر 31 عاشورا بود که نیروهای زنجان در آن حضور داشتند.

فرازی از وصیت نامه شهید:

ای گروهک‌های چپ و راست به خود آیید و از نادانی دست بردارید و اگر به حرف امام و مردم گوش نمی‌کنید از دوستان و رهبران خودتان عبرت بگیرید. اگر نخواستید بفهمید، به قول امام عزیز با این موج خروشان حرکت کنید، اگر خلاف آن حرکت کنید دست و پایتان خواهد شکست...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار