رضوی هشدار داد؛‌

افزایش مصرف مواد مخدر و محرک در بین زنان به دلیل تبلیغات کاذب

مشاور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده در خصوص افزایش مصرف مواد مخدر و محرک در بین زنان به دلیل تبلیغات کاذب هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ - 20May 2017
افزایش مصرف مواد مخدر و محرک در بین زنان به دلیل تبلیغات کاذب
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «فيروزه جعفری» مشاور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده درکارگاه کشوری آموزشی فرزند پروری همگانی با عنوان «نوجوان سالم من» با رويكرد پيشگيري از اعتياد در مشهد مقدس، با بیان اینکه بیشترین زنان و مردان مصرف کننده مواد مخدر در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند، گفت: زنان حدود ۱۰ درصد از جمعیت مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور را تشکیل می دهند.

فیروزه جعفری افزود: در سال‌های گذشته مصرف مواد مخدر در بین زنان به دلیل تبلیغات کاذب مانند استفاده از شیشه برای کاهش وزن و رایج شدن مواد مخدر جدید و محرک افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، دوران افزایش مبتلایان به مواد مخدر در بین زنان را پشت سر گذاشته‌ایم و ابتلا به اعتیاد در زنان کشورمان بدین طریق کنترل شده است.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت: دستاوردهای پیشگیری و کنترل مواد مخدر در حوزه زنان در سال‌های گذشته در کشور مثبت بوده است که تشکیل کمیته زنان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می رود.

جعفری راه اندازی مراکز درمان اعتیاد در استان‌های پر جمعیت، ایجاد مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد ویژه زنان و راه اندازی مراکز درمانی سرپایی و مراکز اقامتی ویژه زنان را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری رواج مصرف الکل در جامعه گفت: اگرچه هم اکنون مصرف الکل نسبت به گذشته در کشور افزایش داشته است اما اعتیاد به الکل در کشورمان اندک است.

به گفته وی، اعتیاد به الکل وقتی است که سبب بر هم زدن تعادل فرد می شود و در زندگی روزمره و رفتارهایش خلل ایجاد می کند.

گفتنی است كارگاه آموزشی فرزندپرور همگاني با عنوان «نوجوان سالم من» با هدف پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان، با حضور رییس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران برنامه پیشگیری از اعتیاد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به میزبانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت ۳ روز در محل هتل همای شماره ۲ مشهد برگزار شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار