حجت‌الاسلام حشمتی در نشست رسانه‌ای نمایشگاه قرآن کریم:

۲ میلیارد تومان بن خرید برای فعالان قرآنی توزیع می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارائه خدمات به فعالان قرآنی، گفت: امسال ۲ میلیارد تومان بن خرید در بین موسسات و فعالان قرآنی برای خرید از نمایشگاه قرآن توزیع می‌شود.
کد خبر: ۲۴۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ - 22May 2017
۲ میلیارد تومان بن خرید برای فعالان قرآنی توزیع می‌شود/ پذیرایی از بازدیدکنندگان با افطاربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز با حضور «حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات شورای عالی فرهنگ عمومی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم یکی از بزرگترین اتفاقات ماه رمضان است، اظهار داشت: نزدیک به ۲۰۰ نمایشگاه قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرآن اخلاق زندگی است، افزود: ما قرآن را کتاب زندگی می‌دانیم به همین دلیل بود که سال گذشته فهم قرآن مورد استقبال قرار گرفت و بنا به ضرورت پرداختن به این مسئله، «قرآن، اخلاق و زندگی» به عنوان شعار امسال انتخاب شد تا مردم را با اخلاق قرآنی آشنا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وزارت ارشاد در نمایشگاه قرآن فقط نقش هماهنگی دارد و بیش از ۵۰ سازمان و وزارتخانه و نهاد درگیر برگزاری آن هستند که این اتفاق در بین کشورهای اسلام بی‌نظیر قلمداد می‌شود.

حشمتی تصریح کرد: نمایشگاه بیست و پنجم از ۲ بخش محتوایی و پشتیبانی تشکیل شده که هر بخش توسط ۱۸ تا ۲۰ کمیته پوشش داده می‌شود که هم اکنون کارهای اجرایی برای چینش غرفه‌ها در حال انجام است.

وی بیان کرد: نمایشگاه قرآن بازتاب فعالیت‌های جاری سال می‌باشد. بخشی از کارها مثل جلسات تدبیر و تفسیر در این نمایشگاه نمایش دادنی نیست اما کارهایی مثل نرم افزاری و تولیدات قرآنی نمایش داده می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسابقه هنری با مولفه‌های تجسمی در رابطه با مفاهیم قرآنی، رونمایی از ۲۰ انیمیشن قرآنی، فیلم مستند دانشمند چینی از کارهای جانبی امسال در نمایشگاه خواهند بود.

حشمتی تصریح کرد: در حوزه استان‌ها طرح «جشن رمضان» برگزار خواهد شد که تقدیر از خادمان قرآنی را در دستور کار قرار داده است. همچنین صدا و سیما چند برنامه تلویزیونی از شبکه‌های مختلف برگزار خواهد کرد و اجرای تئاتر در سطح نمایشگاه امسال از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: کارهای ویژه امسال در خصوص امام خمینی (ره)، مرحوم هاشمی رفسنجانی، مرحوم موسوی اردبیلی و واعظ زاده خراسانی در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی اظهار داشت: ۴ بازارچه عفاف و حجاب با ارائه کارهای تبلیغی و محصولات قرآنی و بخش مکتوب و بخش نرم افزار در سطح نمایشگاه حضور خواهند داشت.

حشمتی عنوان کرد: نمایشگاه بیستم از تاریخ هشتم خرداد مصادف با روز سوم ماه مبارک رمضان آغاز به کار خواهد کرد و اختتامیه آن تا قبل از شب‌های قدر انجام می‌شود. ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا نیمه‌های شب خواهد بود و امسال تلاش می‌کنیم سفره های افطاری را هم در نمایشگاه برپا کنیم.

وی افزود: امسال ۲ میلیارد تومان یارانه در قالب بن خرید در بین فعالان و موسسات قرآنی توزیع می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از محصولات ارائه شده در نمایشگاه بیشترین استفاده و بهره را ببرند.
 
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در ابتدای این مراسم از پوستر بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که توسط «علی کاظمی» طراحی شده بود، رونمایی کرد.

انتهای پیام/۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار