در نشست خبری معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مطرح شد؛

سرپرستی 200 هزار نیازمند توسط یک میلیون نفر در «طرح محسنین»/ 10 هزار کودک نیازمند فاقد حامی هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در طرح محسنین، یک میلیون نفر عهده‌دار سرپرستی 200 هزار نیازمند هستند.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ - 22May 2017
سرپرستی 200 هزار نیازمند توسط یک میلیون نفر در طرح محسنینبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی محمد ذوالفقاری» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (1 خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: حوزه مشارکت مردمی کمیته امداد، 2 برنامه مهم دارد که عبارتند از توسعه فرهنگ انفاق، نوع دوستی و مشارکت مردم در محرومیت زدایی و سازماندهی کمک‌های مردمی در راستای رسیدگی به نیاز مددجویان.
 
وی ادامه داد: زمانی که مددجویی به کمیته امداد مراجعه می‌کند، نیازش از طریق اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی برطرف می‌شود.
 
ذوالفقاری تصریح کرد: اعتبارات مردمی از طریق صندوق‌های صدقات معابر و امکان عمومی و خانه‌ها، صندوق‌های الکترونیک و دستگاه‌های ATM جمع آوری می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌هایی که مردم از راه‌های فوق انجام می‌دهند، 1 میلیون حامی در سطح کشور داریم که سرپرستی 200 هزار نفر را در طرح محسنین بر عهده دارند. طرح‌ محسنین‌ شامل کسانی است که یتیم‌ نیستند اما به دلایلی از جمله طلاق والدین، زندانی بودن والدین و یا سالمند بودن، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز در حوزه مشارکت‌های مردمی‌ در دستور کار قرار داده‌ایم، همکاری با خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری است‌ و با بعضی از این خیریه‌ها، مددجو مشترک داریم. در سال گذشته، یک هزار و 463 میلیارد تومان درآمد داشتیم.
 
وی با بیان اینکه، 10 میلیون خیر در کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک به نیازمندان مشارکت دارند، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا کمیته امداد بتواند به اهداف خود در جهت کمک به ایتام برسد و در این راستا ثبت نام جدید از حامیان طرح اکرام ایتام صورت خواهد گرفت. همچنین در سال گذشته 100 هزار نفر به حامیان ایتام اضافه شدند. در ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد، برپایی سفره ایتام در استان‌های مختلف هنگام افطار است. این طرح امسال به سه شیوه برگزار می‌شود، برخی از خیرین برای این کار به صورت نقدی کمک می‌کنند، برخی نیز خشکبار هدیه می‌کنند که پس از بسته بندی توزیع می‌شود و برخی از خیران نیز این سفره‌ها را خودشان پهن می‌کنند و ما از ایتام دعوت خواهیم کرد.
 
ذوالفقاری «مفتاح الجنه» را طرح دیگر کمیته امداد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح مسئولان و خیران به دیدار خانواده‌های نیازمند می‌روند و با آنان گفت‌وگو خواهند کرد. تجلیل از حامیان و‌ خیران نیز از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که در ماه مبارک رمضان در راستای ترویج‌ فرهنگ انفاق در سراسر کشور برگزار می‌شود و در همین راستا همایش کشوری «والی مهر» در تهران برگزار خواهد شد.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کار دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه رمضان جمع آوری فطریه است و امسال آمادگی این را داریم که فطریه مردم سراسر کشور را جمع آوری و در راستای رفع نیازهای مددجویان استفاده کنیم. سال گذشته 35 میلیارد تومان‌ فطریه از سراسر کشور جمع آوری شد.
 
وی در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: تمامی موانع مشارکت‌های مردم شناسایی شده و در راستای برطرف کردن آن‌ها در حال تلاش هستیم. از جمله این موانع می‌توان به دستبرد به صندوق‌های صدقات اشاره کرد که با ایمن سازی صندوق‌ها، جلوی این کار گرفته شد. مانع دیگر، اطلاع رسانی در خصوص کمک‌رسانی مردم است که با همیاری رسانه‌ها این کار محقق شده است.
 
ذوالفقاری گفت: برخی تصور می‌کنند که با کمک به نیازمندان، گداپروری صورت می‌گیرد اما اینگونه نیست و رویکرد ما توانمندسازی نیازمندان است.
 
وی ادامه داد: تلاش داریم همکاری خوبی با خیریه‌ها داشته باشیم. خیریه‌‌هایی که تشکیل شده بیشتر در مناطقی است که وضعیت خوب اقتصادی دارند و در مناطق محروم حضور ندارند و به دنبال این هستیم که بخشی از منابع این خیریه‌ها را به مناطق محروم ببریم.
 
«ابوالقاسم رستگاری» مدیرکل اجرایی معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست عنوان کرد: 292 میلیارد تومان از طریق صدقات جمع آوری شده که  7 درصد آن از راه روش‌های نوین جمع آوری شده که پیش بینی ما در برنامه ششم توسعه این است به 80 درصد‌ افزایش یابد و مردم‌ به صورت نوین‌ مشارکت داشته باشند. هر ایرانی در روز 103 ریال، در ماه 300 تومان و در سال 3700 تومان صدقه می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: در طرح «محسنین» در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان فاقد حامی هستیم و در حال حاضر قریب به 10 هزار کودک در 20 استان فاقد‌ حامی هستند.
 
«بهمن دستاری» مدیر کل شبکه‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست خبری گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در جهت سوق دادن کمک‌های کمی به سمت کمک‌های کمی و کیفی، همکاری با شبکه‌ها و سازمان‌های مردمی است و امروز با 2 هزار و 230 موسسه خیریه و مراکز نیکوکاری در ارتباط هستیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها