به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد صورت می‌گیرد؛

رونمایی از 2 عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از رونمایی دو کتاب در حوزه دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 22May 2017
2 کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی رونمایی می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، محمدرضا فخر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از رونمایی از دو کتاب «نوک پیکان» و «واحد گمنام» در روز پنج‌شنبه چهارم خرداد خبر داد.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در استان تدارک دیده شده است، اظهار داشت: 300 برنامه مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به  فرموده امام خمینی (ره) گفت: امام راحل فرموند که تمام فعالیت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس همراه با مدد الهی بوده است.
 
وی در ادامه به نامگذاری روزهای گرامیداشت این حماسه بزرگ اشاره کرد و افزود: چهار روز برای بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر مشخص شده است؛ که سه‌شنبه دوم خرداد به نام روز سلحشوری، پایمردی و ایثار مدافعین حرم نامگذاری شده است.
 
فخر با بیان اینکه روز چهارشنبه سوم خرداد «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است ادامه داد: روز پنج‌شنبه چهارم خرداد روز «دزفول مقاومت و پایداری» و جمعه پنجم خرداد تحت عنوان «ولایت‌مداری و وحدت» نامیده شده است.
 
وی به حضور دو گردان از استان خراسان جنوبی در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این دو گردان به نام‌های گردان مالک اشتر و گردان ابوذر بودند که 95 درصد نیروهای آن، متعلق به خراسان جنوبی بود.
 
به گفته وی، در عملیات آزادسازی خرمشهر 18 نفر از این دو گردان به شهادت رسیدند و هفت نفر به درجه جانبازی شدند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گفت: حدود 500 مدخل در خراسان جنوبی برای دانشنامه دفاع مقدس جمع آوری شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها