مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

سوم خرداد نماد ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی است.
کد خبر: ۲۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 24May 2017

حماسه فتح خرمشهرنماد پیروزی و مقاومت و ایستادگی ملت  بزرگ ایران  در مقابل  استکبار جهانیبه گزارش دفاع پرس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان ضبط شد، اظهار داشت: شهر خرمشهر در طول تاریخ ایران چهار بار مورد تجاوز اشغالگران قرار گرفت که بعد از هر بار اشغال شاهان ایران برای آزادی‌سازی خرمشهر مجبور به پرداخت باج‌های کلانی به دشمنان شدند و مقداری از خاک کشور را به دشمنان واگذار کردند.

سلامی گفت: پس از انقلاب اسلامی وقتی این شهر دو بار توسط دشمن اشغال شد آنچه توانست دشمن را خارج کند شهامت جوانان و رزمندگان سلحشور ایرانی بود، جوانانی که در مقابل دشمن انقلاب با وجود محدودیت‌هایی که در پیش رو داشتند جوانمردانه ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: دشمن بعثی قبل از اشغال خرمشهر اندیشیده بود طی سه روز ایران را  اشغال و  بر خاک خوزستان مسلط خواهد شد و زمانی که رزمندگان اسلام توانستند شهر بزرگ و با عظمت خرمشهر را فتح کنند دشمن به یکباره ابهت خود را از دست داد. 

وی بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی با نفوذ کلامی رهبر کبیر فرزانه انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، رزمندگان با اتحاد و انسجام خود عملیات‌های بزرگی را انجام دادند که نمونه آن فتح خرمشهر قهرمان بود که در سوم خرداد سال 61 ساعت 11 صبح از اشغال دشمن آزاد شد.

سلامی گفت: آزادسازی خرمشهر باعث چند برابر شدن روحیه حماسی رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس شد و عملیات‌های پیروزمندانه مختلفی پس از فتح خرمشهر صورت گرفت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نقطه اوجی در تاریخ دفاع مقدس ما بود که به عنوان بزرگترین حماسه در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد که با این فتح بزرگ وضعیت جنگ از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی به نفع ایران تغییر کرد و بعد از آن عملیات‌های پیروزمندانه‌ای را رزمندگان برای کشور ما به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه به لطف الهی، جوانان ما روز به روز علاقه‌مندتر به ارزش‌های انقلاب می‌شوند گفت: در ایام بزرگداشت سوم خرداد بیش از 1600 برنامه فرهنگی توسط نیروهای مسلح، تشکل‌های مردمی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، دستگاه‌های دولتی و اجرایی در سطح استان اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها