خرمشهر سرفصل کتاب مقاومت و جانبازی ملت ایران است

جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سوم خرداد، خرمشهر را نماد پایداری، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی ملتی دانست که سر و جان در راه آرمان‌های خویش نثار کرده‌ اند.
کد خبر: ۲۴۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ - 24May 2017

خرمشهر سر فصل کتاب مقاومت و جانبازی ملت ایران استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار خراسان رضوی بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خرمشهرراخدا آزاد کرد. امام خمینی(ره)

خرمشهر نگین درخشان حماسه دفاع مقدس است و فتح‌الفتوحش نمایانگر نتیجه‌بخش بودن روحیه ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی است.

سوم خرداد سال 1361 یادآور حماسه خونین شهیدان و ایثارگرانی است که پس از 19 ماه اشغال، خونین‌شهر قهرمان را از چنگال دشمن مستکبر وخون آشام آزاد کردند.

خرمشهر برای ملت غیور ایران تنها یک شهر نیست بلکه نماد پایداری، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی ملتی است که سر و جان در راه آرمان‌های خویش نثار کرده‌اند، خرمشهر سر فصل کتاب مقاومت و جانبازی ملتی است که برای دفاع از آرمان­‌های والای خود و حفظ تمامیت ارضی ایران سرفراز از جان و مال و هستی خود گذشتند.

سوم خرداد تنها روز فتح خرمشهر قهرمان نیست! بلکه دروازه ظفرمندی مجاهدان و سلحشوران و رزمندگان ارتش و سپاه و بسیج در هشت سال دفاع مقدس و آئينه تمام‌نمایی از تاریخ مقاومت ملت قهرمان ایران است.

عملیات بیت‌المقدس و حماسه عظیم فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع هشت ساله ملت ایران است. بدون شک یادآوری حماسه بزرگ فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و نام رزمندگان و فرماندهان سلحشور آن دوران طلایی بالاخص فرماندهان غیور و دلاور خرمشهر شهیدان جهان‌آرا، موسوی و... موجب تقویت اراده ملی و ایجاد انگیزه مقاومت بین جوانان این مرز و بوم در مقابل متجاوزین و زورگویان خواهد گردید.

این رویداد بزرگ نشان از عزم و ایمان رزمندگان و ایثارگران جان‌برکفی بود که گمنام به استقبال شهادت رفتند.

جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار با گرامیداشت یاد و نام شهیدان و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بار دیگر بر عهد و پیمان خود با امام و شهیدان گلگون‌کفن و مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تأکید می­‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار