نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

فتح خرمشهر، فتح ارزش‌های انقلاب اسلامی بود

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه دفاع مقدس ما نیز همانند انقلاب اسلامی پدیده بود، گفت: در مسئله جنگ اصول و قواعدی وجود دارد. فتح خرمشهر نیز در دوران دفاع مقدس یک پدیده جدید بود.
کد خبر: ۲۴۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ - 24May 2017
فتح خرمشهر، فتح ارزش های انقلاب اسلامی بودبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت الله «علی خاتمی» صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان زنجان که به مناسبت گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شده بود، با اشاره به اینکه انقلاب ما یک پدیده بی نظیر است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با هیچ یک از انقلاب های دنیا شباهت ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دفاع مقدس ما نیز همانند انقلاب اسلامی پدیده بود، گفت: در مسئله جنگ اصول و قواعدی وجود دارد. فتح خرمشهر نیز در دوران دفاع مقدس یک پدیده جدید بود.

وی به تجهیزات دشمن در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دشمن با نیروهای کار آزموده و سازماندهی شده و با پشتیبانی 800 قبضه توپ، 5 هزار و 40 تانک و نفربر، 400 قبضه توپ ضد هوایی، 366 هواپیمای جنگی، 400 بالگرد به کشور ما حمله کرد.

آیت الله خاتمی گفت: نخست وزیر عراق بعد از اتمام جنگ اذعان کرد که هدف جنگ تنها برای سرنگونی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن در تصرف خرمشهر 34 روز دفاع جانانه‌ای را انجام دادند ابراز کرد: خرمشهر 19 ماه در اشغال دشمن قرار داشت و جنایت‌های زیادی را در مدت تصرف انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: با فرمان امام راحل همه رزمندگان برای آزادسازی خرمشهر پای کار آمدند توانستند پس از 24 روز دشمن را عقب رانده و خرمشهر را آزاد کنند.

وی تصریح کرد: درسی که امروز از فتح خرمشهر باید بگیریم این است که افتخارات گذشته را نباید فراموش نکنیم و به نسل سوم و چهارم که دفاع مقدس را ندیده‌اند بازگو کنیم.

امام جمعه زنجان افزود: جوانان باید بدانند استکبار جهانی از غرب و شرق با همه تضادهایی که داشتند در جنگ با ایران با هم متحد شدند.

آیت‌الله خاتمی گفت: آمریکا و شوروی و همپیمانانشان برای براندازی نظام اسلامی از صدام حمایت می‌کردند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و همه دنیا پشت سر صدام بودند و ایران عزیز و راست قامتان استوار در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار