با حاملان واصل- 2

سعادت دنیا و آخرت اطاعت از رهبری است

روحانی شهید محمدرضا همراه قراملکی در نامه‌ای به دوستش می‌نویسد: اگر شهید شدم، سعی کنید پسر 9 ماهه‌ام در راه انبیا و در طریق انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قدم بردارد که سعادت دنیا و آخرت در همین راه است.
کد خبر: ۲۴۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ - 27May 2017
سعادت دنیا و آخرت در ادامه راه انبیاء و اطاعت از رهبری استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، روحانی شهید محمدرضا همراه قراملکی با شروع جنگ تحمیلی به عنوان یک وظیفه دینی و ملی به جبهه‌های جنگ شتافت و علاوه بر آن در پشت جبهه نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد، مثلا در اوایل جنگ منزل مسکونی خویش را در اختیار افراد جنگ‌زده قرار داد تا زمانی که محل دیگری مهیا شود و در آنجا زندگی کنند و خودش به همراه خانواده‌اش در خانه دیگر دوستان می‌ماندند.

پس از ماه‌ها مبارزه در میدان نبرد، سرانجام در سیزدهم دی ماه 1359 در عملیات آزادسازی تنگه حاجیان در جبهه گیلانغرب، ترکشی قلب او را شکافت و به سوی معبودش پر کشید.

نامه شهید به دوستش:

در قسمتی از نامه‌ای که برای دوستش نوشته بود آمده است: برادرم ! اکنون لباس شهادت در بر کرده‌ام و امیدوارم اجری این چنین نصیبم شود. اگر شهید شدم، سعی کنید پسر 9 ماهه‌ام در راه انبیا و در طریق انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قدم بردارد که سعادت دنیا و آخرت در همین راه است.

خاطره‌ای از همسر شهید:

شهید همواره در ماه‌های مبارک رمضان و محرم جهت تبلیغ به روستا‌های لرستان اعزام می‌شدند و تابستان‌ها جهت تدریس قرآن و معارف اسلامی و در کنار این تدریس احیانا کمک به پدرش در امر کشاورزی کمک می‌کرد. او کم ادعا و صبور بود.

وی در مورد مطلبی هر آنچه می‌فهمید حق است عمل می‌کرد، بیشتر در این فکر بود که ما در این انقلاب چه وظیفه‌ای داریم و چه باید بکنیم؟ لذا وقتی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد یک احساس دیگری در او ایجاد شد و آن حضور در میدان جهاد در راه اسلام و قرآن بود.
 
از همان آغاز طلبگی در انجام فرائض اسلامی خود بسیار دقیق بود. حافظ کل قرآن بود و به تلاوت آن علاقه زیادی داشت. سعی داشت که در شئون فردی و اجتماعی از میزان و معیار اسلامی تجاوز نکند.
 
به گزارش دفاع پرس، روحانی شهید محمدرضا همراه قراملکی در سوم دی ماه 1335 در تبریز به دنیا آمد و در 13 دی ماه 1359 به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار