مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از 100 هزار سند از دوران دفاع مقدس در استان فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: بیش از 100 هزار سند از دوران دفاع مقدس استان فارس توسط این اداره کل جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۲۴۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 29May 2017

جمع آوری بیش از یکصدهزار اسناد دوران دفاع مقدس استان فارسبه گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ حمیدرضا گرامی پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارس با بیان اینکه اسناد بسیار ارزشمندی از سوی سازمان‌ها و نهادهای استان در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس قرار گرفته و نگهداری می‌شود، اظهار داشت: این اداره کل تاکنون بیش از 100 هزار سند از دوران دفاع مقدس استان فارس در بخش‌های مختلف تصویری، صوتی، مکتوب و ... جمع‌آوری کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: اسناد جمع‌آوری شده در حال حاضر در این اداره کل نگهداری می‌شود و فرایند ثبت الکترونیکی آن در حال انجام است که با ثبت الکترونیکی و اسکن، از فرسایش و خرابی این اسناد جلوگیری خواهد شد

گرامی تصریح کرد: بسیاری از اسناد دوران دفاع مقدس در نهادها و سازمان‌ها نگهداری می‌شود که قصد داریم آنها را جهت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، مرکز اسناد و کتابخانه حفظ آثار دفاع مقدس فارس و مسائل پزوهشی و علمی جمع‌آوری کنیم.

وی همچنین از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در 12 جلد در سال‌های آینده خبر داد و گفت: کارگروه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون این دانشنامه فعال شدند که در حال حاضر در حوزه جمع‌آوری مدخل فعالیت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار