سردار آقاخانی خبر داد؛

دستگیری اعضای باند فروش املاک خالی از سکنه در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند فروش املاک خالی از سکنه در شهر اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ - 30May 2017

دستگیری اعضای باند فروش املاک خالی از سکنه در اصفهانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «عبدالرضا آقاخانی» فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی كسب خبری مبنی بر فعاليت باندی در زمينه جعل سند برای املاک خالی از سكنه و كلاهبرداری از طريق فروش آن‌ها، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بيان اينكه اعضای اين باند مهارت بالایی در تهيه اسناد جعلی داشتند، گفت: آنها با پرسه زنی در مناطق بالای شهر اقدام به شناسایي املاک گران قيمت خالی از سكنه كرده و با اطمينان از عدم مراجعه طولانی مدت صاحبان ملک، برای آن سند جعلی تهيه و از اين طريق آن را به فروش می‌رساندند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: سرانجام با تحقيقات گسترده كارآگاهان اعضای اين باند سه نفره در حالي كه قصد داشتند ملكی گران قيمت واقع در يكي از نقاط بالای شهر اصفهان كه دارای ارزشی بالغ بر 110 ميليارد ريال بود را در يكي از بنگاه‌های معاملات ملكی به فروش برسانند دستگير و از آنان يک جلد سند بنچاق جعلی نيز كشف شد.

اين مقام انتظامی با بيان اينكه متهمان دارای سوابق كيفری در زمينه جعل و كلاهبرداری هستند، گفت: متهمان با اقرار صريح به بزه انتسابی همراه با پرونده تشكيل شده جهت سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضائی شده و با قرار تامين مناسب روانه زندان شدند.

سردار آقاخانی افزود: با تلاش كارآگاهان، صاحبان اصلی اين ملک كه از چنين اتفاقی بی اطلاع بودند شناسایی شده و در جريان اين كلاهبرداری قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان با هشدار به كساني كه املاک گران قيمت خود را به صورت بلاصاحب رها می‌كنند، گفت: معمولاً زمين‌ها و املاک گران قيمت رها شده كه هيچ گونه اقدامی برای مشخص كردن حدود مالكيت آن‌ها صورت نگرفته مورد طمع جاعلان و كلاهبرداران قرار گرفته و اين افراد با شناسایی چنين زمين‌ها و املاكی سعی می‌كنند با تهيه سند مجعول، آن‌ها را به فروش برسانند.

اين مقام انتظامی بيان داشت: لازم است هر كس زمين و ملكی خالی از سكنه دارد هر چند وقت يک بار سركشی از آن داشته باشد و اگر متوجه عمليات ساختمانی و يا هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف آن شد، پيگيری‌های قانونی را انجام دهد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار