دفاع پرس از جدیدترین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

اولویت‌ آمریکا و ارتجاع عرب؛ مقابله با محور مقاومت نه داعش!

رسیدن بسیج مردمی عراق به مرز با سوریه، نبرد همزمان کردها و ارتش با داعش و حضور و ادامه تروریست‌های تکفیری مخالف داعش در صحرای مرکزی سوریه را باید مهم‌ترین تحولات میدانی روزهای اخیر در سوریه به حساب آورد.
کد خبر: ۲۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 07June 2017
مقابله با محور مقاومت نه داعش؛ رأس اولویت‌های آمریکا و ارتجاع عرببه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، طی روزهای اخیر تحولات مهمی در اوضاع میدانی سوریه پدید آمده است. ظرف یک هفته گذشته، نیروهای بسیج مردمی عراق با ادامه عملیات «محمد رسول الله (ص)» و پاکسازی غرب استان نینوا، به مرزهای مشترک دو کشور رسیدند و هم‌اکنون در حال نبرد با نیروهای داعش در غرب این استان مرزی جهت قطع راه‌های مواصلاتی میان تروریست‌های داعش بین عراق و سوریه هستند.

 اگرچه در ماه‌های گذشته، مقامات آمریکایی و عربی از نگرانی خود پیرامون رسیدن حشدالشعبی به مرزهای مشترک دو کشور و ایجاد یک خط اتصال زمینی از ایران تا شمال فلسطین‌اشغالی سخن گفته بودند. با این حال تنها حرکت قابل توجهی که پس از رسیدن بسیج مردمی به مرزهای سوریه از سوی آنان صورت گرفت، اقدام به حمله هوایی به یگانی از نیروهای بسیج مردمی بود که با هماهنگی دولت سوریه، مشغول اجرای عملیات پاکسازی مناطق مرزی این کشور با عراق از لوث تروریست‌ها بودند.

در سایه این پیشروی قابل توجه توسط نیروهای بسیجی عراق، که با گام‌های آخر در مسیر آزادسازی شهر موصل همزمان شده است، دولت‌های عربی و غربی با حمایت از گروهک تروریستی موسوم به «ارتش کماندوهای انقلاب» (جیش مغاویر الثورة)، طی روزهای اخیر اقدام به تأسیس به پایگاه‌هایی برای آموزش و تجهیز این گروهک در صحرای سوریه کردند. با این وجود، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی توانسته‌اند در برابر تلاش‌های این گروهک، که هدف خود را نه جلوگیری از گسترش داعش بلکه مبارزه با هلال شیعی از ایران تا لبنان عنوان کرده‌اند، ایستادگی قابل توجهی از خود نشان دهند.

آغاز عملیات آزادسازی شهر رقه توسط کردهای مورد حمایت آمریکا از کنترل داعش، که همزمان با ورود ارتش سوریه به نواحی غربی این استان است، نشان می‌دهد که ارتش سوریه و متحدان آن به موازات اقدامات آمریکا در حمایت از کردها، ضمن حفظ سیاست خود مبنی بر عدم‌درگیری با آنان جهت تمرکز بر درگیری با تروریست‌های تکفیری بویژه نیروهای داعش، تلاش خود را بر تحت کنترل درآوردن هرچه بیشتر اراضی سوری به کار خواهند بست تا از تشکیل یک اقلیم کردستان بزرگ در سوریه، نظیر آنچه در عراق وجود دارد، جلوگیری کنند.

در عین حال ضد و خورد میان گروهک‌های تروریستی ادامه دارد. طی هفته‌های اخیر درگیری‌هایی میان نیروهای داعش و تروریست‌های وابسته به دیگر گروه‌ها در مناطق غربی سوریه بویژه ارتفاعات مرزی با لبنان رخ داده است که طی آن، چندین نفر از جمله تعدادی از فرماندهان میدانی دو طرف به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار