فرمانده نیروهای روسی در سوریه:

هدف آمریکا جلوگیری از پیروزی‌های ارتش سوریه است/ نبرد با داعش و النصره تا نابودی کامل آنان ادامه دارد

فرمانده نیروهای ارتش روسیه در خاک سوریه از گسترش نفوذ نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن در مرز با اردن خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 10June 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، سرلشکر سرگی سوروکین فرمانده نیروهای ارتش روسیه که در سوریه حضور دارند، طی جلسه‌ای مشترک با ژنرال سرگی رودسکوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن با پیشروی در جنوب این کشور، 105 کیلومتر از مرزهای مشترک با اردن را از گروه‌های تروریستی بازپس گرفتند و 9 گذرگاه مرزی در آنجا تشکیل دادند. این نیروها عملیات خود را تا سیطره کامل بر مرزهای سوریه با عراق و اردن ادامه خواهند داد.
 
این ژنرال روسی در ادامه افزود: با وجود این پیشروی‌ گسترده، ارتش سوریه بارها با هشدارهایی از سوی ائتلاف بین‌المللی مواجه شد. هدف از این هشدارها، جلوگیری از رسیدن ارتش سوریه به مواضع گروهی بود که «ارتش جدید سوریه» نام دارد. آمریکایی‌ها به بهانه‌هایی سخیف مدعی هستند که حضور ارتش سوریه، پایگاه‌های ارتش آمریکا و پادگان‌های تروریست‌های معارض مورد حمایت آنان در جنوب سوریه را تهدید می‌کند.
 
فرمانده نیروهای ارتش روسیه در سوریه با اشاره به پیروزی‌های ارتش سوریه و محور مقاومت در برابر داعش، تأکید کرد: این موفقیت‌ها در شمال شرق استان حلب، حومه تدمر، قلمون شرقی و در جنوب سوریه همزمان با پاکسازی مرزهای این کشور با اردن و عراق حاصل شده است که طی آن 109 شهر و روستا در محیطی به وسعت 3922 کیلومتر مربع از اشغال داعش خارج و آزاد شدند.
 
هدف آمریکا از مبارزه جلوگیری از پیروزی ارتش سوریه است/ نبرد با داعش و النصره تا نابودی کامل آنان ادامه دارد 
 
سوروکین با اشاره به تلاش آمریکا و کردها برای بیرون کردن نیروهای داعش از رقه به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و محور مقاومت، گفت: ارتش روسیه تمام تلاش‌های خروج نیروهای داعش از گذرگاهی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت فرمان آمریکا برای فرار به سمت ارتش سوریه برای آنان ایجاد کرده است را ناکام می‌گذارند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، از نیروهای داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه استفاده می‌کند. حملات ائتلاف علیه داعش، تأثیری بر توقف فعالیت این گروهک نداشته است؛ اما در مقابل، این ائتلاف چند بار به نیروهای ارتش سوریه حمله کرده است و با باز گذاشتن راه فرار برای نیروهای داعش در رقه، باعث گسترش توانان آنان در حومه تدمر و دیرالزور شده است.
 
این فرمانده روس با اشاره به نتایج اجلاس آستانه بیان کرد: هم‌اکنون فعالیت و زندگی مردم در مناطق آزادشده از سر گرفته شده است و برنامه بازسازی مزارع، کارخانه‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی در حال اجرا است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها