آیت الله جنتی در نشست عمومی فرماندهان و مدیران ناجا:

نیروی انتظامی در حادثه تروریستی اخیر افتخار آفرید/ همکاری ناجا با شورای نگهبان در امر انتخابات قابل تحسین است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدامات تروریست‌ها محصول تفکر وهابی آل سعود هستند، گفت: نیروی انتظامی در مواجه با حادثه تروریستی به ویژه در حرم امام راحل افتخار آفرید و باید از نیروی انتظامی و اقدامات موثر و مهم این نیروی عزیز تقدیر و تشکر شود.
کد خبر: ۲۴۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 10June 2017
نیروی انتظامی در حادثه تروریستی اخیر افتخار آفرید/ همکاری ناجا با شورای نگهبان در امر انتخابات قابل تحسین استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیت الله «احمد جنتی» در نشست عمومی فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که امروز با دعوت برادر گرامی و شریف سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی توفیق حضور در جمع شما خدمتگزاران نظام و تأمین کنندگان امنیت کشور را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه  حضور در جمع خدمتگزاران صادق و تأمین کنندگان امنیت کشور را توفیقی بزرگ می دانم، افزود: این هفته؛ هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام است و این از  برکات جمهوری اسلامی ایران و وجود امام بزرگوار و مقام معظم رهبری است، انصافا در این نظام به یتیمان و نیازمندان به خوبی توجه می شود و رسیدگی به ایتام و نیازمندان از رویکردهای جدی نظام اسلامی است.

آیت الله جنتی با اشاره به در پیش بودن شب های قدر، تصریح کرد: باید قدر این شب ها را دانست و از فرصت و برکت شب‌های قدر نهایت بهره را برد، چرا که براساس احادیث و روایات فضیلت یک شب قدر از هزار ماه بیشتر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت دعای ابوحمزه ثمالی و دعای سحر، یادآور شد: بسیاری از معارف اسلامی در دعاها گنجانده شده است و درس های معرفت را باید از دعاها آموخت، بسیاری از مناجات و عبادات روشنگری و انسان را با حقایق اسلام آشنا می کند. انسان همواره باید با نگاه به گذشته، به حال و آینده خود بیندیشد، این دنیا باقی نیست و مرگ، معاد، قیامت و حساب و کتاب در پیش است؛ مناجات و عبادات انسان را به هوش می آورد و باعث می شود به آینده بیندیشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی چهارشنبه (17 خرداد) در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل افزود:این حادثه دلخراش در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد و عده ای بی‌گناه توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، تروریست ها وحشی و درنده هستند و به هیچ کس رحم نمی کنند، اقدامات تروریستی محصول تفکر وهابی آل سعود است و ان شاء الله به زودی شرشان کم می شود.

وی خطاب به نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی، خاطر نشان کرد: از همه کسانی که در حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی در مقابل تروریست ها ایستادند و آنهارا به هلاکت رساندند و یکی از عوامل دیگر را نیز دستگیر کردند تشکر می کنم. نیروی انتظامی در مواجه با حادثه تروریستی به ویژه در حرم امام راحل افتخار آفرید و باید از نیروی انتظامی و اقدامات موثر و مهم این نیروی عزیز تقدیر و تشکر شود.

آیت الله جنتی خطاب به فرماندهان و کارکنان ناجا ادامه داد: ان شاءالله خداوند به همه شما اجر و ثواب آخرت بدهد که با زبان روزه دردفاع از مردم افتخار و حماسه آفریدید، نیروی انتظامی علاوه بر افتخار آفرینی در حرم مطهر ، در ماجرای مجلس نیز در کنار عزیزان سپاه و سایر نیروهای امنیتی و نظامی نقش تعیین کننده ای داشت.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امنیت مقوله بسیار مهمی است، گفت: اخلال در امنیت از گناهان کبیره است و برهم زدن نظم و امنیت به تعبیری جنگ با خدا و پیغمبر است.  اگر امنیت نباشد جان ، مال و ناموس مردم در امان نیست و همه چیز و همه کس در خطر است. در واقع کسانی که ناامنی ایجاد می کنند به جنگ با خداوند و پیغمبر آمدند و اهل فساد هستند و در قرآن نیز آمده است که این گونه افراد فساد می کنند و مجازات سنگینی برای آنها است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به فرماندهان و کارکنان ناجا، خاطر نشان کرد: شما امنیت را برقرار می کنید و اجر بسیاری دارید، مردم قدردان شما هستند و مقام معظم رهبری نیز از شما و اقداماتتان رضایت دارند و قدردان شما هستند که در این گونه موارد حافظ امنیت کشور هستید.ناجا همواره و در همه مواقع با شورای نگهبان همکاری مطلوب و قابل تقدیری دارد، بنده همیشه از این همکاری تشکر می کنم. در روند برگزاری انتخابات و بررسی تأیید صلاحیت ها، نیروی انتظامی با ارائه سوابق افراد نقش بسیار کمک کننده به شورای نگهبان داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، هر چند از جهاتی با انتخابات گذشته متفاوت بود ولی حضور و مشارکت مردم و روند برگزاری انتخابات و امنیت آن بی سابقه و حتی کم سابقه بود. اول باید از مردم تشکر کنیم همان گونه که مقام معظم رهبری از مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات تشکر کردند، مردم با صداقت آمدند و در رأی دادن شرکت کردند و 41 میلیون رأی در صندوق ها ریخته شد که اگر برخی کاستی ها وجود نداشت این مشارکت بیش از این نیز بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضور و مشارکت گسترده مردم بیانگر اعتماد، ایمان مردم به نظام ، وفاداری به امام و لبیک به دعوت رهبری بود. مشارکت گسترده مردم و حضور پای صندوق های رأی معنای متفاوتی داشت و جواب دندان شکنی به دشمنان نظام و کشور داد.

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمنان سرمایه گذاری می کنند که مردم را از نظام جدا و مشروعیت نظام را از بین ببرند برگزاری انتخابات و مشارکت گسترده و مثال زدنی مردم تو دهنی بزرگی به دشمنان بود، علی‌رغم سرمایه گذاری دشمنان برای عدم مشارکت و حضور مردم در انتخابات، مردم برای شرکت در انتخابات صف کشیدند و ساعت‌ها در صف ایستادند، دنیا باید حسرت حضور و مشارکت گسترده مردم را در صحنه انتخابات بخورد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه برگزاری انتخابات نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور و نظام است، یادآور شد: مردم به عنوان وظیفه دینی و ملی در انتخابات مشارکت می کنند و رهنمودها و هدایت های مقام معظم رهبری در مشارکت پرشور مردم درانتخابات بسیار موثر است. انتخابات علی‌رغم همه خوبی‌ها، مشکلات ویژه ای داشت که کمتر به آن پرداخته شد، تخلفاتی که صورت گرفت که جنبه جرم داشت و این موارد به قوه قضائیه ارجاع شد و این قوه پیگیر رسیدگی به این تخلفات است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: معظم له تأکید کردند باید با تخلفات برخورد شود ، بنابراین اگر کسانی اطلاعاتی درخصوص تخلفات دارند باید به قوه قضائیه ارائه دهند تا با این گونه رفتارها برخورد شود. در زمان پیغمبر اداره همه امور کشور اسلامی بر عهده پیغمبر بود و تمام انتصابات، اقدامات و ... برعهده شخص پیامبر بود. پس از ایشان نیز زمام امور بر عهده امامت واگذار شد، در این دوره مسئولیت و زمام امور هم از نظر شرعی و هم از لحاظ قانون اساسی با ولایت و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: این خصوصیات و ویژگی ها در قانون اساسی آمده است و اداره کشور برعهده رهبر و ولایت می باشد و قوه قضائیه، مجریه و مقننه زیر نظر رهبری هستند، این قوا مستقل نیستند و مشروعیت آنها از رهبری است.

آیت الله جنتی یادآور شد: اصل 57 قانون اساسی به این موضوع اشاره دارد که این سه قوه زیر نظر ولی امر مسلمین هستند، همچنین رئیس جمهور باید با رأی مردم منتخب شود ولی اگر توسط رهبری تنفیذ نشود مشروعیت ندارد، رئیس جمهور با تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا می کند و رهبری این اختیار را دارد که هر جا لازم باشد تنفیذ را بر دارد. در زمان امام خمینی (ره) چنین اتفاقی افتاد امام نخواستند وارد شوند و موضوع به مجلس شورای اسلامی واگذار شد، برخی در گذشته فکر می کردند و می خواستند قدرت در دست خودشان باشد و در مملکت حکومت خودشان را داشته باشند، برخی خیال می کردند همه کاره هستند در حالی که باید در حد شرع و قانون کار کنند و بدانند که همه امور در رأس به دست رهبری است، امید است در آینده چنین مشکلاتی نداشته با شیم و طوری باشد که همه مسئولان راه امام (ره) را ادامه دهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام تابلویی برای همه آیندگان بعد از خود است، امام ساده زیست بودند و مسئولان هم باید ساده زیست باشند امام ضد اشرافیت و تجملات بودند و مسئولان نیز باید این گونه باشند، امام حامی پابرهنگان و مستضعفان بودند و مسئولین نیز باید این گونه باشند.

وی در پایان با اشاره به اظهاررضایت مقام معظم رهبری از عملکرد و اقدامات ناجا تأکید کرد: همه باید قدردان نیروی انتظامی باشند و ان شاءالله همه خدمتگزاران نظام اجر دنیا و ثواب آخرت را خواهند داشت و نیروهای عزیز امنیتی و انتظامی نیز خیر دنیا و آخرت را خواهند داشت، ان شاءالله شر ظالمان در یمن، سوریه و عراق هم کوتاه شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار