در چهارمین دوره مسابقات قرآن صورت گرفت؛

تقدیر از 60 چهره قرآنی برتر بازنشستگان تهرانی

آیین اختتامییه چهارمین دوره مسابقات قرآن بازنشستگان شهرداری تهران با تقدیر از 60 چهره قرآنی در مرکز بین المللی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ - 11June 2017
تقدیر از 60 چهره قرآنی برتر بازنشستگان تهرانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه بازنشستگان، پرسنل سازمان بازنشستگی و شرکت‌های تابعه و خانواده‌هایشان همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، باحضور شرکت کنندگان و خانواده‌هایشان و جمعی از فعالان قرآنی کشور برگزار و از نفرات برتر این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آمد.

در این مسابقات از منتخبان رشته‌های اذان، حفظ، ترتیل، شعر آیینی، نقاشی، خط، خادمان قرآن در فضای مجازی، هنرهای قرآنی، احکام، تفسیر و سیره معصومین تقدیر به عمل آمد.

از نکات جالب در این مراسم، کسب رتبه‌های برتر حفظ توسط حافظان بالای 90 سال و حضور پرشور نوه‌های زیر 7 سال بود که به صورت ویژه در مراسم اختتامیه از آن‌ها تقدیر شد.
 
همچنین از 10 خانواده قرآنی که بیش از 8 نفر از اعضای خانواده به صورت فعال در مسابقات حاضر شده بودند، در راستای ترویج فرهنگ قرآنی میان اعضای مختلف خانواده و ایجاد شور معنوی در بین همه افراد خانواده همچون بازنشستگان به عنوان پدربزرگ و مادر بزرگ، فرزندان و نوه‌ها به عنوان نسل جدید جامعه، به صورت ویژه تجلیل شد.
 
گفتنی است در این دوره از مسابقات قرآن بازنشستگان شهرداری تهران 38 خانواده حضور داشتند که بیش از 4 نفر از اعضای خانواده آن‌ها در مسابقات شرکت کرده بودند.
 
در این مراسم، «مصطفی منتظرالمهدی» مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی را افتخار سازمان بازنشستگی دانست و گفت: به لطف خدای متعال امسال چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم را در یازده رشته اذان،ت لاوت، حفظ یک جزء، احکام، تفسیر، سیره معصومین(ع)، خوشنویسی، نقاشی، فضای مجازی و شعرآیینی با حضور بیش از هزار شرکت کننده با موفقیت برگزار کردیم.
 
مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران افزود: تعداد شرکت کنندگان در چهارمین دوره مسابقات قرآنی نسبت به ادوار گذشته افزایش چشمگیری داشته است که این خود نشانگر افزایش اعتماد بازنشستگان به برنامه‌های فرهنگی سازمان بازنشستگی است.
 
وی در پایان از حضور پرشور بازنشستگان در چهارمین دوره مسابقات قران تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدواریم در اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع که بهانه کوچکی برای فعالیت اجتماعی و حضور بیشتر بازنشستگان دراجتماع است، گام‌های مثبتی برداریم.
 
منتظرالمهدی با اشاره به حضور بیش از هزار نفر در چهارمین دوره مسابقات قرآن از رشد 8 برابری شرکت کنندگان این دوره نسبت به دوره اول مسابقات خبر داد و افزود: این استقبال و توجه به فعالیت‌های قرآنی و معنوی، تصمیم و اراده ما را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دینی و فرهنگی میان بازنشستگان و خانواده‌های عزیزشان، محکم تر می‌کند.
 
در این مراسم از محمود معزز اردبیلی با 93 سال سن به عنوان پیشکسوت‌ترین شرکت کننده در مسابقات، به صورت ویژه تقدیر به عمل آمد.
 
از نکات قابل توجه این دوره مسابقات می‌توان به حضور تمام رده‌های سنی در مسابقات از بازنشسته 93 ساله تا نوه یک بازنشسته با 4 سال سن اشاره کرد.
 
در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از 60 چهره برتر قرآنی شرکت کننده در چهارمین مسابقات قرآن سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، به 10 نفر دیگر از حاضرین نیز به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا شد.
 
اجرای زیبای شعرخوانی مصطفی صابر خراسانی، ابتهال خوانی استاد مسعود سیار گرجی، قرائت مجلسی استاد مرتضی اسکندری و  اجرای تواشیح توسط گروه الغدیر نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های  آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن بازنشستگان شهرداری تهران بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار