نبرد شدید میان نیروهای عراقی و داعش در آخرین محلات اشغالی موصل

همزمان با الحاق نیروهای عراقی و سوری در مرزهای دو کشور، آخرین نبردها در نواحی باقی‌مانده در اشغال داعش در شهر موصل با شدت در جریان است.
کد خبر: ۲۴۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 11June 2017
آخرین گام‌های پیش از آزادی در خیابان‌های موصلبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش در محله الشفاء‌ در غرب شهر موصل وارد جنگ خیابانی شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش عراق نیز مواضع تروریست‌های داعشی در محله الشفاء را هدف حملات خود قرار دادند.
 
تروریست‌های داعشی هم‌اکنون در محله الشفا و بخش‌هایی از موصل قدیم حضور دارند و مانع فرار غیرنظامیان از این مناطق می‌شوند.
 
تروریست‌های داعشی با  موشک‌های کاتیوشا غیرنظامیانی را که قصد داشتند از محله الشفاء در غرب موصل فرار کنند،  هدف قرار دادند که در پی این حملات، شماری از آن‌ها به شهادت رسیدند.
 
همزمان با این تحولات، شهر بعاج و بخش‌هایی از مرز مشترک عراق و سوریه در استان‌های الانبار و نینوا آزاد شد که در پی آن، نیروهای ارتش سوریه نیز به مرز مشترک با عراق در منطقه مرزی تنف، که با استان الانبار عراق هم مرز است، رسیدند.
 
عملیات آزادسازی استان نینوا از  مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش، پلیس عراق، نیروهای داوطلب مردمی (حشدالشعبی) و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز شرق موصل را به‌ طور کامل آزاد کردند.
 
نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد. از تمام محلات شهر موصل، تنها محله الشفا و بخش اندکی از موصل قدیم در دست تروریست‌های عرب، افغان و روس‌تبار داعش باقی مانده است که طی روزهای آینده این مناطق آزاد و شهر موصل به طور کامل از چنگال داعش آزاد خواهد شد.
 
این اتفاق همزمان با عملیات بزرگ حشدالشعبی برای پاکسازی منطقه تلعفر و ناحیه محاصره شده در غرب استان نینوا خواهد بود که پس از آن، نیروهای عراقی برای عملیات پاکسازی کامل نواحی مرزی میان عراق و سوریه آماده خواهند شد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها