معاون پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

100 هزار سند دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد

پیروز براتی‌‌فر گفت: تاکنون حدود 100 هزار سند در حوزه دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری و ساماندهی شده است.
کد خبر: ۲۴۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ - 13June 2017
100 هزار سند دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد«پیروز براتی‌‌فر» معاون پژوهش و اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، با اشاره به اهمیت حماسه هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس و ارائه آن به نسل‌های بعد از جنگ، تاکنون حدود 100 هزار سند از دوران دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه لازمه انتقال مفاهیم دفاع مقدس ثبت و ضبط وقایع، خاطرات و تاریخ شفاهی برای آینده‌گان است، افزود: همچنین تاکنون 17 هزار سند دفاع مقدس استان نمایه‌سازی شده است.

براتی‌فر حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با مفاهیم ارزشمند جنگ تحمیلی را از دیگر اقدامات واحد پژوهش و اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان و بیان کرد: در این راستا تاکنون از 12 پایان‌نامه دانشجویی حمایت شده است.

وی با اشاره به تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس توسط 10 استاد در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در همه دانشگاه‌های استان اعم از دولتی، آزاد، علوم پزشکی، علمی کاربردی و پیام نور، کتاب آشنایی با دفاع مقدس تدریس می‌شود و خرسندیم که توانستهایم در راستای تقویت علمی دانشجویان و انتقال ارزش‌های دوران حماسه مثمر ثمر باشیم.

معاون پژوهش و اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به روند شناسایی، جذب و صدور مجوز برای اساتید این واحد درسی اشاره داشت و افزود: صدور مجوز برای تدریس این واحد توسط 16 استاد نیز در مرحله کمیسیون است.

براتی‌فر راه‌اندازی کتابخانه اداری را از دیگر اقدامات واحد پژوهش و اسناد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و ادامه داد: تدوین تاریخ شفاهی از دیگر برنامه‌های این واحد است که در این راستا، تاکنون یک اثر چاپ شده، سه اثر در مرحله چاپ قرار داشته و 10 اثر در مرحله انجام مصاحبه هستند.

وی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 250 مدخل جهت تدوین این دانشنامه تصویب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها