مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس عنوان کرد؛

جمع‌آوری یک میلیون سند دفاع مقدس فارس تا پایان سال جاری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس این استان خبر داد و پیش‌بینی کرد که یک میلیون سند تا پایان امسال گردآوری شود.
کد خبر: ۲۴۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 13June 2017

یک میلیون سند دفاع مقدس فارس تا پایان سال جمع آوری می شودسرهنگ حمیدرضا گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، با اشاره به اینکه بر اساس قانون و اساسنامه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، محل جمع‌آوری کلیه اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: تاکنون 100 هزار سند مربوط به دفاع مقدس در استان فارس جمع‌آوری شده است.

وی گفت: این اسناد شامل سندهایی است که در اختیار صدا و سیما، ارتش، سپاه و سایر مراکز بوده است و پیش‌بینی می‌شود سندهایی که امسال از سایر مراکز جمع‌آوری شود به یک میلیون سند برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: جلسات متعددی با مراکز مختلف استان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس گرفته شده و تیم‌هایی برای جمع‌آوری این اسناد فعال شدند.

گرامی با تشریح نوع اسناد بیان کرد: بخشی از اسناد، مکتوب هستند مانند برگ ماموریت یگان‌ها، نقشه‌ها و کالک‌های عملیات و بخشی به صورت فیلم هستند که تاکنون 2 هزار ساعت فیلم از دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: این اسناد باید مورد بازبینی و شناسایی قرار گیرد که این امر با کمک فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس بیان کرد: در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مکانی به عنوان مرکز اسناد راه‌اندازی شده اما به دلیل رعایت شرایط استاندارد برای نگهداری اسناد، نسخه اصلی آنها در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود و کپی آن در مرکز اسناد قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار