نخستین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در کاشان برگزار شد

نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «مهدی طهماسبی» با حضور مسئولان منطقه، فرزندان و پدر شهید «طهماسبی» و عاشقان شهید و شهادت در سالن بسیج شهرستان کاشان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ - 14June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «مهدی طهماسبی» با حضور مسئولان منطقه، فرزندان و پدر شهید «طهماسبی» و عاشقان شهید و شهادت در سالن بسیج شهرستان کاشان برگزار شد.

سردار «محمود چهارباغی» یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در ‌این مراسم اظهار داشت: در سال 1361 عملیات رمضان شرایط بسیار سخت بود به گونه‌ای که رزمندگان برای رهایی از گرما زیر سایه درخت‌ها و ماشین‌ها پناه می‌گرفتند و با شروع عملیات و انجام آن حدود 20 کیلومتر پیش روی داشتیم.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس با اصابت گلوله به بازو توان استفاده از آر پی جی را نداشتم افزود: مقدار کمی آب به اندازه درب بطری یک قمقمه من را از مرگ حتمی نجات داد اما بسیاری از رزمندگان در عملیات به دلیل شدت جراحات و نبود آب به فیض شهادت نائل می‌شدند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن بعثی نیز با مشاهده اجساد شهدای ایرانی آن‌ها را در یک گور دسته جمعی دفن می‌کردند و لذا پس از گذشت 35 سال از جنگ تحمیلی هنوز شهید ایرانی از کشور عراق کشف شده و به ایران منتقل می‌شوند.

چهارباغی با بیان اینکه شهید طهماسبی و شهید طهماسبی‌ها به دلیل آنکه مردم کشور در شهر و روستا امنیت داشته باشند هزاران کیلومتر دورتر از خانه ‌با دشمن می‌جنگند تصریح کرد: در بخشی از وصیت نامه شهید آمده ‌فکر نکنید که ما همسر و فرزندانمان را دوست نداریم؛ ما به عشق اهل بیت و امنیت مردم در سوریه با دشمنان اسلام می‌جنگیم.

وی ‌ابراز داشت: ‌شهدایی که در گلزار شهدای کاشان آرام گرفته‌اند به دلیل امور مادی و دنیوی به جبهه نرفته و بسیاری از خانواده‌های شهدای تیپ فاطمیون با حداقل امکانات زندگی می‌کنند و شایعات علیه شهدای مدافع حرم جفا در حق آن‌هاست.

وی آزادی حلب را مرهون شهدای فاطمیون دانست و بیان کرد: آزادی حلب آغازی بر شکست‌های پی‌در‌پی دشمن در اقصی نقاط سوریه بود و برای نخستین بار راه عراق به سوریه توسط ایرانیان در حال بازگشایی است.

منبع: شهید نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار