بانوی مبارز دوران انقلاب و رزمنده دفاع مقدس شیراز به دیار باقی شتافت

بانو «مریم صاحبکرم» از انقلابیون و مبارزین پیش از انقلاب و رزمندگان سبزپوش روزهای جنگ به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۲۴۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 15June 2017
بانوی مبارز دوران انقلاب و رزمنده دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوستبه گزارش دفاع پرس از شیراز، استان فارس روز گذشته شاهد تشییع پیکر بانویی بود که زینب‌وار عمر خو د را وقف اعتلای نام انقلاب و ارزش‌ها کرده بود.
 
بانو «مریم صاحبکرم» از انقلابیون و مبارزین پیش از انقلاب و رزمندگان سبزپوش روزهای جنگ روز گذشته به دیار باقی شتافت.

وی که فعالیت‌های فرهنگی خود را با حضور در سپاه پاسداران شیراز و تشکل‌های انقلابی شروع کرد، در امتداد رسالت سرخ خویش به جبهه‌های مرزی و مناطق متشنج غرب کوچ کرد و طی یکسال و نیم حضور مداوم در کردستان با فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و سیاسی خود گام مهمی در روشنگری و حمایت از مردم مظلوم غرب برداشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس نه تنها اسوه­‌ای شامخ و ارزشمند در به تصویر کشیدن چهره زن مبارز ایرانی به حساب می­‌آمد بلکه در طول چند دهه فعالیت خود همواره در حمایت از ارزش‌های ناب انقلاب و دفاع مقدس گام برداشت و پس از جنگ نیز با حضور در زندان‌های شیراز همواره مسئولیت ارشاد و تربیت جامعه زنان فارس را به عهده گرفت.

وی که همسر مدیرکل سابق اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بود، در کسوت خادم‌الشهدایی نیز همواره عشق و اردات ایشان مثال زدنی بود.

پیکر مرحومه مریم صاحبکرم در ایام منتسب به امیرالمومنین (ع) بر روی دست مردم ولایتمدار و قدرشناس شیراز تشییع و در دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار