دبیر جشنواره فیلم سلامت در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم اولویت جشنواره فیلم سلامت خواهند بود

ابراهیم داروغه‌زاده با اشاره به موضوعات دومین جشنواره فیلم سلامت، گفت: موضوع سلامت جسمانی، روانی و معنوی جانبازان دفاع مقدس و مدافع حرم اولویت دومین جشنواره فیلم سلامت خواهند بود.
کد خبر: ۲۴۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ - 17June 2017
«جانبازان» دفاع مقدس و مدافع حرم اولویت جشنواره فیلم سلامت خواهند بود

«ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر دومین جشنواره فیلم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به اولویت‌های مورد توجه دبیرخانه و هیئت داوران این جشنواره اظهار داشت: هر موضوعی که به بحث سلامت جسمی، روانی و معنوی ارتباط پیدا کند، مورد استقبال جشنواره قرار خواهد گرفت، که در جشنواره حضور داشته باشد.

وی سلامت جانبازان را یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه جشنواره سلامت عنوان کرد و گفت: موضوعاتی که مرتبط با سلامت جانبازان سال‌های دفاع مقدس باشد جزء اولویت‌های موضوعی جشنواره خواهند بود و از فیلم‌های موجود در این حوزه استقبال خواهیم کرد. جانبازان دفاع مقدس در تولیدات سینمایی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و در بحث فیلم‌هایی که بتواند به بحث سلامت جانبازان کمک کند، خلأ وجود دارد.

دبیر دومین جشنواره فیلم سلامت عنوان کرد: آثار سینمایی باید به بهبود کیفیت زندگی جانبازان کمک کند تا آن‌ها در شرایط بهتری زندگی کنند و دیده شوند؛ این آثار حتماً مورد توجه دومین جشنواره سلامت قرار خواهند گرفت.

داروغه‌زاده گفت: موضوعات «جانبازان» 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم حتماً توسط هیئت انتخاب فیلم سلامت جزء اولویت قرار خواهد گرفت.

وی درباره موضوعات عنوان شده در فراخوان جشنواره سلامت بیان کرد: موضوعات مطرح شده در جشنواره سلامت در بحث پیشگیری، سلامت جسمانی، روانی و معنوی متمرکز است. جانبازان نیز با چنین موضوعاتی درگیر هستند و از این منظر فیلم‌های رسیده به جشنواره داوری خواهند شد اما طبیعتاً موضوعات جانبازان با اولویت بیشتری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

دبیر دومین جشنواره فیلم سلامت افزود: تمامی آثار مرتبط با تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی (نظیر پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و بیماری‌های خاص، ترویج تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، دوری از دخانیات، دوری از مواد مخدر و محرک، دوری از الکل، زندگی عاری از خشونت و آسیب‌ها به ویژه حوادث ترافیکی، سلامت روان، مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارو، نقش مردم و ارایه دهندگان خدمات بهداشتی در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، طرح تحول سلامت، سلامت و ایمنی غذا، سلامت و ایمنی محیط زیست، پیوند اعضاء، اهداء خون، ایدز) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

داروغه‌زاده ادامه داد: جشنواره ملی فیلم سلامت، با هدف جمع آوری ایده‌های بزرگ و دعوت از سینماگران و هنرمندانِ متعهدی که سالم زیستن آدمی، دغدغه آنهاست در چهار بخش «فیلم های سینمایی»، «مستند»، «برنامه‌های تلویزیونی» و بخش «دانشجویی» برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 20 تیرماه به دبیرخانه این جشنواره تحویل دهند و اسامی آثار پذیرفته شده 20 مرداد اعلام می‌شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار