فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز خبر داد:

برگزاری جشن ادب برای نخستین‌بار در کشور در شیراز

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز از برگزاری برنامه جشن ادب برای نخستین‌بار در کشور با حضور بیش از 1400 دانش‌آموز دوره تحصیلی ابتدایی همراه با خانواده، شنبه سوم تیرماه در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ - 20June 2017

پیوند دوباره مدرسه و مسجد با طرح ادبستان انقلاب اسلامیبه گزارش دفاع پرس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه بقیه‌الله (عج)، سرهنگ دوم پاسدار محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز از برگزاری برنامه جشن ادب برای نخستین‌بار در کشور با حضور بیش از 1400 دانش‌آموز دوره تحصیلی ابتدایی همراه با خانواده، شنبه سوم تیرماه در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این برنامه گفت: با توجه به برگزاری چند جشن کشوری مانند جشن عبادت و جشن تکلیف سیاسی، این‌بار جشن ادب برای نخستین‌بار در کشور با حضور دانش‌آموزان ابتدایی برگزار خواهد شد و مبنای این موضوع احادیث ائمه اطهار (ع) می‌باشد که با توجه به تقسیم دوره تربیتی انسان به سه دوره، 7 سال دوم  عمر را به عنوان دوره ادب‌آموزی برای کودکان معرفی نموده‌اند.

دوستدار افزود: در این مراسم برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که شامل اهدای تندیس ادب به دانش‌آموزان برگزیده و همچنین فرزندان شهدای مدافع حرم، ارائه آموزه‌های مختلف، غرفه محصولات فرهنگی مختلف در حوزه تربیت کودک برای کودکان و والدین می‌باشد.

وی با اشاره به موضوع اصلی این برنامه که با هدف ارائه آموزه‌های مختلف در حوزه ادب و ادب‌آموزی می‌باشد گفت: آموزه‌هایی که در این مراسم مطرح می‌شود شامل چهار حوزه یعنی آشنایی با وظایف و مسئولیت‌ها در قبال خود، خدا، دیگران و طبیعت می‌‌باشند.

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اهداف بسیار مهمی در طراحی این برنامه نو و خلاقانه وجود دارد می‌توان مهم‌ترین اهداف مراسم جشن ادب را توجه مسئولین و خانواده‌ها به موضوع تربیت کودکان در این سن که مورد غفلت واقع شده، ارائه کار نو و جدید با هدف کمک به هویت دهی به این نسل و سومین هدف آن کمک به آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌ها که به شدت به مجموعه‌هایی که توانمند و مبتکر هستند نیازمند بوده تا بتواند به اهداف بلندی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است برسد.

سرهنگ دوستدار ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای یک دانش‌آموز ایده‌آل از زمانی که وارد دوره تحصیلی می‌شود و تا زمانی که خارج می‌شود بیش از 46 خصوصیت برشمرده شده است که برخی از ویژگی‌های ذکر شده شامل این موضوعاتی چون «باید تلاش شود که انسان‌های موحد و معتقد به معاد، آشنا به  وظایف و مسولیت‌ها در مقابل خود، خدا، دیگران و طبیعت آشنا شوند، دانا، توانا، ولایت‌مدار، مقتصد، جهانی اندیش، منتظر، خلاق و ...» می‌باشد که باید به گونه‌ای طراحی شود که کلیه دانش‌آموزان به این خصوصیت‌ها به طور کامل دست پیدا کنند.

وی افزود: نکته دیگری که قابل ملاحظه می‌باشد این است که این برنامه گوشه‌ای از چندین برنامه کانون تربیت نخبگان و آینده‌سازان بوده که یکی از حوزه‌های آن بحث ادبستان انقلاب اسلامی می‌باشد که این موضوع با همکاری شورای آموزش و پرورش شیراز و فرمانداری اجرایی شده و دانش‌آموزان ابتدایی تا پایه چهارم در کنار تحصیل با حضور در ادبستان مشغول به یادگیری آموخته‌هایی خواهند شد که در زمان تحصیل فرصت برای یادگیری آن نداشته‌اند.

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: یکی از جنبه‌های اصلی بحث ادبستان پیوند دوباره مدرسه و مسجد بوده که ان‌شاءالله با همکاری خانواده‌ها و مسئولین بتوانیم در جهت احیای هر چه بیشتر مساجد گام‌های موثرتری را برداریم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار