مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

خط مقاومت از روز قدس بهره می‌گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه روز قدس نماد مقاومت و ایستادگی و مبارزه مستمر مستضعفین با استکبار جهانی است، گفت: خط مقاومت از روز قدس بهره می‌گیرد و در جوامع اسلامی باید ادامه یابد.
کد خبر: ۲۴۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 21June 2017
خط مقاومت از روز قدس بهره می گیردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: با توجه به شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که روز قدس نماد وحدت و همبستگی بین ملت‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: در چنین روزی همه مسلمانان جهان همبستگی بین‌المللی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به نمایش می‌گذارند و هر قلم و قدمی که بخواهد این موضوع را کم‌رنگ کند، خلاف منافع اسلامی حرکت کرده است.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با بیان اینکه روز قدس نماد مقاومت و ایستادگی و مبارزه مستمر مستضعفین با استکبار جهانی است، ادامه داد: خط مقاومت از روز قدس بهره می گیرد و در جوامع اسلامی باید ادامه یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: روز قدس نماد مظلومیت اسلام و مسلمانان است و هر کس که داعیه مسلمانی و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) را دارد باید در این راهپیمایی شرکت کند.

وی با اشاره به ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی، بیان دشت: احیا و اشاعه اندیشه اسلام، دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

صفی یاری ادامه داد: اصل تبلیغ اسلام برنامه محوری سازمان تبلیغات اسلامی بوده و اصل ولایت مداری و پرهیز از جناح گرایی سیاسی از دیگر اهداف این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: عزت، منزلت، مصلحت و هم افزایی توانمندی ها از دیگر مباحث این سازمان محسوب می شود.

صفی‌یاری افزود: بهره وری از ظرفیت های مردمی و انقلابی گری اصل مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که برای مقابله با خرافات و رعایت همبستگی ملی نیز در راستای اهداف این سازمان دنبال می شود.

وی با اشاره به برگزاری 363 کلاس با حضور 4 هزار و 99 قرآن آموز در سال گذشته، خاطرنشان کرد: 40 حلقه تفسیری در سال گذشته با حضور 2 هزار و 70 نفر برگزار شد.

این مسئول حمایت از مراسم قرآنی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: 215 مورد حمایت از مراسم و محافل قرآنی در سال گذشته انجام شد.

صفی‌یاری با بیان اینکه 12 پایگاه قرآنی مصباح‌الهدی با حضور 350 نفر در سال گذشته اجرایی شد، افزود: طرح مستمر استعدادهای درخشان قرآنی نیز در سال گذشته اجرایی و 30 نفر گزینش نهایی شدند تا جزو قاریان مطرح استان برنامه های خود را ارائه کنند.

وی از حضور در فعالیت ها و مسابقات کشوری قرآنی با 72 شرکت‌کننده خبر داد و گفت: سه برگزیده در این مسابقات از استان زنجان بودند.

صفی‌یاری با اشاره به فعالیت های فرهنگی این سازمان، بیان داشت: بر اساس برنامه 5 ساله تعداد مستقرین به 65 نفر می رسد که در سال گذشته نیز فعالیت های مستمری در این زمینه برگزار شد.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 780 کلاس را مستقرین برگزار کردند، افزود: یک هزار و 632 گفتمان دینی نیز در سال گذشته اجرایی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 2 هزار و 550 برنامه در زمینه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب در سال گذشته اجرایی شد، خاطرنشان کرد: همسران روحانیون نیز در برنامه های فرهنگی خوش درخشیده و 375 برنامه از سوی این قشر اجرایی شد.

صفی‌یاری با بیان اینکه 7 هزار نفرروز مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف استان اعزام شدند، افزود: آموزش اقشار تاثیرگذار از دیگر برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

وی برضرورت همکاری آموزش و پرورش با اجرای گفتمان های دینی تاکید کرد و گفت: این گفتمان ها در حوزه های دانش آموزی، دانشجویی، روستایی و مناطق حاشیه ای برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت 50 نفر در جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان زنجان، گفت: الگوسازی، نهادسازی، جریان‌سازی و کادر سازی از سوی این جمعیت پیگیری می‌شود.

صفی‌یاری از چاپ و نشر 21 هزار بروشور خبر داد و گفت: هشت کتاب نیز در سال گذشته چاپ شد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار