پیشکسوتان دفاع مقدس با سردار درچه‌ای در مشهد دیدار کردند+ تصاویر

در ایام سالگرد عملیات رمضان سردار مرتضی قربانی به همراه جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در منزل سردار سید هاشم درچه‌ ای با او دیدار کردند.
کد خبر: ۲۴۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ - 21June 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره عملیات رمضان سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دفاع مقدس که طی سال­‌های 1361 تا 1362 فرماندهی لشکر 5 نصر را بر عهده داشت به همراه جمعی از یادگاران دفاع مقدس با حضور در منزل سردار سید هاشم درچه‌ای که در عملیات رمضان به اسارت ارتش بعث در آمده بود با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 در این دیدار سردار مرتضی قربانی ضمن بازخوانی حماسه‌آفرینی­‌های نیروهای خراسانی در دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای عملیات رمضان را گرامی‌داشت.

در ادامه سردار سید هاشم درچه‌ای خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دوران اسارت بیان کرد. 

به گزارش دفاع پرس، آزاده سرافراز سردار سید هاشم درچه‌ای از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس است که در فروردین‌‌ماه 1331 در خانواده‌‌ای متدین و انقلابی در مشهد به دنیا آمد.

با شروع جنگ تحمیلی از مهرماه سال ‌1359 به کردستان و سپس به جنوب رفت. وی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشت و در جریان عملیات رمضان به اسارت نیروهای بعثی در‌آمد.

سردار درچه‌ای ‌در سال 1369 نشان فتح را از دستان فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد.

سردار درچه‌ای قبل از اسارت مسئولیت فرماندهی گروهان و فرمانده گردان تا قبل از عملیات بیت‌المقدس و سپس جانشینی تیپ 18 جوادالائمه (ع) را بر عهده داشت و بعد از اسارت هم مشاور و نماینده فرمانده وقت سپاه سرلشکر محسن رضایی، مسئول مراجعات مردمی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و در زمان سردار حجازی معاونت مردم‌یاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در غرب را در کارنامه خود دارد.

 

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار