مسئول سازمان بسیج مهندسین استان کرمان خبر داد؛

برنامه‌ریزی بسیج مهندسین استان کرمان جهت راه‌اندازی مجدد 150 واحد صنعتی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کرمان گفت: با برگزاری اردوهای جهادی بسیج مهندسین استان کرمان، تا کنون 150 واحد صنعتی در استان شناسایی، پایش و در جهت رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۲۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ - 23June 2017
برنامه ریزی در جهت راه اندازی مجدد 150 واحد صنعتی با برگزاری اردوهای جهادی بسیج مهندسین استان کرمانعلی شجاعی در گفتگو با دفاع پرس کرمان به تشریح اهداف و فعالیت‌های بسیج مهندسین استان پرداخت و اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین با هدف حضور موثر و کارآمد در عرصه‌های فنی و مهندسی و برای پیشگیری و مقابله با تهدید نرم دشمن و ترویج تفکر بسیجی و روحیه جهادی در جامعه مهندسی تشکیل شده است.

وی افزود: زمینه حضور موثر بسیجیان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی در عرصه های اقتصادی، سازندگی، علمی و فن آوری و... از دیگر اهداف این سازمان است که با تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه صورت می پذیرد.

شجاعی با بیان اینکه کارکردها و اقدامات بسیج مهندسین در راستای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و در حال انجام است، تصریح کرد: در این راستا با سازمان فنی و حرفه ای و شرکت شهرک های صنعتی تفاهم نامه ای منعقد شده است و این حرکت می تواند فصل جدیدی از اشتغال را در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال رقم بزند.

این یادگار دفاع مقدس اظهار داشت: در راستای فعالیت های تخصصی و حرفه ای سازمان، مشارکت فعال مهندسین بسیجی در تشکل های فنی مهندسی و نظامات مهندسی، توسعه و تقویت شرکت های مهندسین و حمایت از آنها و نیز جلسات هم افزایی با سایر اقشار بسیج به عنوان موثرترین راهکار در تقویت بازار تولید، در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان کرمان در ادامه با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی صنعتی، اظهار داشت: از سال 1394 برنامه‌ای تحت عنوان پایش و عارضه‌یابی صنایع راکد در سازمان بسیج مهندسین صنعتی در حال اجرا می باشد و در این راستا حدود 17000 واحد صنعتی راکد و یا نیمه فعال در سطح کشور و حدود 200 واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان کرمان شناسایی شده است.

وی افزود: در بسیج مهندسین گروه های جهادی جهت حضور و پایش و ثبت اطلاعات اولیه این واحدها تشکیل و مشغول به فعالیت شده اند وهر گروه جهادی از 12 تا 20 نفر تشکیل شده که تمامی رشته های مرتبط از جمله صنایع، مکانیک، برق، متالوژی و ...در آن حضور دارند.

شجاعی اضافه کرد: تا کنون 150 واحد صنعتی در استان کرمان شناسایی شده اند که مشکلات این واحدها بیشتر در زمینه عدم نقدینگی و سرمایه در گردش بوده و با استفاده از توان و تخصص مهندسان بسیجی این واحدها پایش و در جهت رفع عارضه و احیای مجدد آنها مشغول برنامه ریزی و فعالیت می باشیم که در این راه از ظرفیت بسیج کارمندی، اقشار، اساتید، حقوق، اصناف و به خصوص بسیج سازندگی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار