سنا طرح اصلاح شده تحریم ایران را به مجلس نمایندگان می‌فرستد

سنای آمریکا با اصلاح طرح تحریم ایران و روسیه که به دلیل تضاد آن با یکی از بندهای قانون اساسی آمریکا به حالت تعلیق در آمده بود، مواقفت کرد.
کد خبر: ۲۴۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ - 30June 2017
سنا طرح اصلاح شده تحریم ایران را به مجلس نمایندگان می‌فرستدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس و به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سنای آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) با اصلاح و اعمال تغییر جزئی در طرح تحریم های اقتصادی علیه روسیه و ایران موافقت و به این ترتیب، مسیر اقدام قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا برای رای گیری درباره این طرح را هموار کرد.

با این حال مشخص نیست که رای گیری درباره این طرح علیه روسیه و ایران تا قبل از دیدار برنامه ریزی شده هفته آتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صورت می گیرد یا خیر.

«باب کورکر» سناتور جمهوریخواه از ایالت «تنسی» و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بعد از ظهر روز گذشته اعلام کرد که اصلاحات ضروری در این طرح صورت گرفته است و اقدام بعدی بر عهده قانونگذاران مجلس نمایندگان است.

کورکر گفت: آنچه ما باید انجام می دادیم، انجام دادیم. توپ در زمین آنها (مجلس نمایندگان) است.

تغییرات فنی اعمال شده در طرح تحریم ایران و روسیه که رای گیری درباره آن را در مجلس نمایندگان متوقف کرده بود، در شرایطی اعمال شد که جمهوریخواهان شکایت دموکرات ها مبنی بر اینکه تاخیر در رای گیری برای تصویب این طرح به درخواست ترامپ و با هدف تضعیف این طرح صورت گرفته است را نادیده گرفتند.

قانونگذاران آمریکایی یکدیگر را به دلیل تاخیر در رای گیری درباره این طرح آن هم در شرایطی که قرار است در تاریخ 4 جولای به تعطیلات یک هفته ای بروند و واشنگتن را ترک کنند، مقصر می دانند.

طرح تحریم ایران و روسیه دو هفته  گذشته با 98 رای موافق در سنا به تصویب رسید و به نظر می رسید که این طرح با این میزان آراء موافق در سنا،‌ سریعا در مجلس نمایندگان نیز تصویب شود و برای امضا روی میز ترامپ قرار بگیرد.

اما این طرح که محدودیت های جدیدی را برای ترامپ در زمینه حذف و یا کاهش تحریم ها علیه روسیه در نظر گرفته است با مخالفت سران جمهوریخواه مجلس نمایندگان روبرو شد به طوری که آنها گفتند این طرح مصوب سنا در تضاد با ضرورت مطرح شده در قانون اساسی آمریکا است. ضرورتی که بر اساس آن می بایست طرح هایی که شامل درآمد می شوند، ابتدا در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح و تصویب شوند.

نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان پشت درهای بسته تلاش برای حل اختلافات در این زمینه را آغاز کردند و دموکرات ها جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ را به تلاش برای تاخیر در اجرای طرح تحریم روسیه متهم کردند.

با این حال، «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته گفت که هدف این مجلس حفاظت از قانون اساسی و نه تلاش پشت پرده به نیابت از کاخ سفید بوده است.
بر اساس این گزارش، تحریم های طرح جدید کنگره علیه روسیه، با هدف مجازات مسکو به دلیل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و اقدامات تهاجمی مسکو علیه اوکراین و سوریه لحاظ شده اند.

این طرح همچنین تحریم هایی را علیه افراد دخیل در برنامه موشک های بالستیک ایران و هر کسی که در این زمینه با ایران همکاری دارد، اعمال می کند و در عین حال سپاه را هدف تحریم تسلیحاتی قرار داده است.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار