شهیدی که بعد از شهادت دو پسرش به جبهه رفت

شهيد محمداسماعيل آخوندی پس از شهادت دو پسرش به جبهه رفت و در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۴۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 03July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهيد محمداسماعيل آخوندی دوازدهم تیرماه سال 1304 در صادق آباد قزوين در يك خانواده مؤمن و مذهبی ديده به جهان گشود و در دامان مادری پاک و عفيف و پدری زحمتكش و مهربان و رئوف پرورش يافت.
 
وی در سن 7 سالگی برای تحصيل علم و معرفت وارد اكابر شد و تا حدودی به خواندن و نوشتن آشنا شد و سپس به همراه خانواده به تهران و بعد از آن به كرج آمد. فردی بسيار متواضع بود و در يک مغازه پارچه فروشی مشغول بكار شد.

بسیار در راه انقلاب و اسلام فعالیت داشت و همیشه از انقلاب دفاع می‌کرد و برای کمک رسانی به پشت جبهه بسیار تلاش می‌کرد؛ در مسجدجامع کرج برای کمک‌های مردمی و رفتن به جبهه بسیار تبلیغ می‌کرد.
 
شهیدی که بعد از شهادت دو پسرش به جبهه رفت 
 
محمداسماعیل با یکی از دختران مؤمن شهر کرج ازدواج نمود و ثمر ازدواجشان 3 پسر و 4 دختر می‌باشد که یکی از دخترانش در کودکی فوت می‌کند و بالاخره با توجه به عشق و علاقه‌ای به جبهه و رزمندگان اسلام داشت و با توجه به این که دو تا از پسران ایشان هم به نام مسعود و سعید در جبهه جنگ به شهادت رسیده بود، دوباره تصمیم می‌گیرد که به جبهه برود و بالاخره در عملیات والفجر 8 در تاریخ 21 بهمن ماه 64 در منطقه ام‌الرصاص به جمع راهیان کربلا پیوست و به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

منبع: پرونده فرهنگی شهدا، اداره اسناد انتشارات هنری
نظر شما
پربیننده ها