رهبر حزب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی:

دیدار محرمانه سران عرب و مقامات تل‌آویو/ توافقی که چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهد

رهبر حزب اتحادیه صهیونیست از دیدار مخفیانه با سران عرب و توافقی که می‌توانست چهره خاورمیانه را تغییر دهد می‌گوید.
کد خبر: ۲۴۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ - 03July 2017
دیدار محرمانه سران عرب و مقامات تل‌آویو/ توافقی که چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «اسحاق هرتزوگ» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و رهبر حزب اپوزیسیون «اتحادیه صهیونیست» چندی پیش از دیداری با سران کشورهای عربی خبر داده بود که به گفته خودش حصول توافق درپی آن می‌توانست خاورمیانه را تغییر دهد.

هرتزوگ در اواسط ماه ژوئن گفته بود که او و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل طی دیدار محرمانه‌ای که با سران کشورهای داشتند، می‌توانستند به توافقی که خاورمیانه را تغییر بدهد، برسند اما برخی تندروها در کابینه مانع آن شدند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با تایید رخ دادن این جلسه و بدون دادن جزئیات بیشتر، فقط به گفتن این جمله که سندی بدست آمده بود که می‌توانست چهره منطقه را عوض کند.

رهبر حزب اتحادیه صهیونیست همچنین تاکید کرد که نتانیاهو مسائلی را در دیدارهای خصوصی با سران عرب می‌گوید که در فضای عمومی اسرائیل مطرح نمی‌کند.

اظهارات هرتزوگ در آن زمان، پس از گزارش روزنامه «هاآرتص» از دیدار مخفیانه نتانیاهو با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاره در آوریل 2016 جهت احیای مذاکرات سازش با فلسطین، مطرح شد.

اکنون نیز رسانه‌های مختلف از تلاش‌های متقابل رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی برای برقراری روابط با هدف مقابله با ایران خبر می‌دهند. «یوسی ملمان» تحلیلگر اطلاعاتی امنیتی صهیونیست روز قبل نوشته بود که کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی به اسرائیل نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار