«عباسعلی کدخدایی» در اختتامیه جشنواره هنری «حقوق بشر آمریکایی»؛

بی‌عدالتی، نابرابری و تبعیض شاخصه حقوق بشر آمریکایی است

عضو هیئت حقوق دانان شورای نگهبان با اشاره به مولفه‌های حقوق بشر آمریکایی گفت: بی‌عدالتی، نابرابری و تبعیض شاخصه حقوق بشر آمریکایی است.
کد خبر: ۲۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳ - 05July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه دومین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی عصر امروز با حضور «سردار محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «مهدی چمران» رییس شورای شهر تهران، «عباسعلی کدخدایی» عضو هیئت حقوق دانان شورای نگهبان، «محسن مومنی‌شریف» رییس حوزه هنری و جمعی هنرمندان در سالن حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم از «اسفندیار قره‌باغی» خواننده ضد آمریکایی بخاطر آهنگ معروف «آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ تو» تجلیل شد.

«عباسعلی کدخدایی» عضو هیئت حقوق دانان شورای نگهبان در ادامه این مراسم با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی از ماهیت اصلی خود تغییر جهت داده است، اظهار داشت: آمریکا شکل تغییر یافته‌ای از حقوق بشر را به خورد مردم جهان می‌دهد و مسیر جامعه جهانی را با دورغ تغییر می‌دهد.

وی درباره شاخصه‌های حقوق بشر آمریکایی و غربی، گفت: غرب مدعی است خواستگاه حقوق بشر است و نفی دیگران را در آن نفی می‎کند. مهمترین تاریخ بحث حقوق بشر اروپا مربوط به اعلامیه حقوق بشر و اسناد موضوعی آن است. آمریکایی‌ها بیشتر از آنکه مدافع حقوق بشرباشند، مدافع سرکوب، خشونت و تبعیض نژادی بوده‌اند.

عضو هیئت حقوق دانان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حمایت از حکومت‌های دیکتاتور سیاست روشن آمریکا در گذشته و حال بوده است و نقطه بارز آن نیز جنگ ویتنام است.

کدخدایی اولین ویژگی حقوق بشر آمریکایی را تبعیض نژادی دانست و بیان کرد: فجایع یمن، مسئله بحرین و سرکوب اعتراضات مردم نمونه آن است. فقدان عنصر عدالت و برابری که در حقوق بشر آمریکایی وجود ندارد یکی دیگر از مولفه‌های حقوق بشر آمریکایی است.

این استاد دانشگاه گفت: بی توجهی به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی یکی دیگر از مولفه‌های نقض حقوق بشر است که توسط آمریکایی‌ها بارها رخ داده است و با ترسیم یک مسیر نشان دهنده توسعه طلبی آن‌هاست که سازمان‌های بین‌المللی را تا زمانی که تامین کننده منافع آن‌ها باشند را قبول دارند.

عضو هیئت حقوق دانان شورای نگهبان تاکید کرد: همه فجایع دهه گذشته که در منطقه ما رخ داده است از سرکوب بیداری اسلامی و ظلم‌هایی که بر مردم لیبی وارد شد تا حمایت از منافقین نشانه‌های بارز برای نقض حقوق بشر توسط آمریکاست که در اسناد مربوط به آن‌ها ثبت شده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار