دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

جای بازی‌سازان دفاع مقدس در «تی‌جی‌سی» خالی است/ دست برتر بازی‌سازان ایرانی برای حضور جهانی

جای بازی‌سازان دفاع مقدس در نمایشگاه و همایش بین‌المللی «تی‌جی‌سی» ـ اصلی‌ترین برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشورمان که نشان‌دهنده عدم سیاست‌ورزی درست در صنعت گیم کشورمان است ـ خالی است.
کد خبر: ۲۴۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ - 08July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، بازی‌های رایانه‌ای و صنعت گیم، عرصه جدیدی دنیای رسانه‌ای است که علاوه بر پُرکردن اوقات فراغت کودک و نوجوان و حتی بزرگسالان در دهه اخیر به اوج استفاده توسط مخاطبین رسیده است. تبدیل شدن گیم به یکی از پُردرآمدترین صنعت‌های دنیا، جهت سیاست‌های اقتصادی قدرت‌های جهانی را به این سو معطوف کرده است.
 
نمایشگاه و همایش بین‌المللی «تی‌جی‌سی» اصلی‌ترین برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشورمان برای ایجاد ارتباط میان بازی‌سازان ایرانی و فعالان صنعت جهانی گیم است که طی روزهای گذشته در تهران برقرار است. اتفاقی که می‌تواند با سیاست‌گذاری درست مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منجر به بالا رفتن سطح کیفی تولیدات گیم داخل کشور شود و با بازی‌های بین‌المللی رقابت کند.

عدم ساماندهی هدفمند بازی‌سازان عرصه تولیدات استراتژیک در موضوعات «انقلاب اسلامی»، «دفاع مقدس»، «تروهای دهه شصت و دانشمندان هسته‌ای کشورمان» می‌تواند مهمترین نقد وارده به این اتفاق بزرگ باشد که نشان دهنده عدم وجود سیاست‌گذاری درست در صنعت گیم کشورمان است.

بازی‌سازی و صنعت گیم در ایران طی سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و بی‌تردید می‌توان این عرصه را یک فرصت برای طرح موضوعاتی به دنیا دانست که سال‌های سال سینما به دلیل وجود لابی‌های عمیق رسانه‌ای صهیونیستی در عرصه تولید و پخش، از بیان آن عاجز بوده است.

گیم، امروزهِ در جهان با فروش آنلاین، فصل جدیدی را برای دیده شدن گشوده است که جدای از سرگرمی‌سازی، برای کشور ما یک ظرفیت بدون محدودیت است. ورود بازی‌سازان مستقل در عرصه موضوعات انقلاب البته که جای تقدیر دارد و نمونه‌های موفقی از بازی با موضوعات انقلاب اسلامی به بازار داخلی عرضه شده که جا دارد به گستردگی آن فکر کرد. 

جای بازی‌سازان دفاع مقدس در تی‌جی‌سی خالی است/ دست برتر بازی‌سازان ایرانی برای حضور جهانی 

تولید بازی در برند جهانی به دلیل زبان مشترک این صنعت برای بازی‌سازان ایرانی کاری سهل و ممکن است که لازم است مورد توجه و ریل‌گذاری درست قرار گیرد. شاید ویژگی‌های ذاتی بازی‌های رایانه‌‎ای را بتوان دست برتر بازی‌سازان ایرانی برای حضور جهانی دانست که از آن غفلت شده است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متولی اصلی این اتفاق در ایران، می‌تواند زمینه‌های خوبی را برای نشان دادن ظلم‌های قدرت‌های جهانی در حق انقلاب اسلامی به دنیا فراهم کند.

ورود بازی‌سازان متعهد در قالب دستگاه‌های انقلابی از جمله بازی «رقومی» بسیج پتانسیل ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد. تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است نگاه آرمان‌گرایانه به موضوعات مختلف فرهنگی و هنری همیشه نیازمند نیروی انسانی متعهد بوده است که باید در این عرصه نیز ورود بسیج را یک اتفاق مهم در همین راستا ارزیابی کرد.

تربیت بازی‌سازان متعهد در مرکز بازی رقومی بسیج می‌تواند سال‌های آتی زمینه‌ساز اتفاقات خوبی برای ارائه حرف‌های انقلاب اسلامی به مخاطب جهانی گیم باشد. ورود به این عرصه هوشمندی مسئولین مربوطه را نشان می‌‌دهد که باید آن را گرامی دانست و البته نسبت به اکتفا کردن این مجموعه‌های انقلابی به پرُ کردن گزارشات اداری و نپرداختن به کیفیت در سطح جهانی تذکر داد. نگاه تخصصی به هر موضوعی فرآیند پیشرفت آن را سریع‌تر میسر می‌کند که در همین راستا باید بسیج و نیروهای انقلابی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار