برادر شهید احدی در مراسم رونمایی از کتاب «بگو ببارد باران»؛

احمدرضا نمونه ولایتمداری بود/ دغدغه ما پویا شدن پیام شهداست/ اجازه ندهیم شهدا در روزنامه‌ها دفن شوند

برادر شهید احمدرضا احدی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا دغدغه‌هایی دارند، گفت: دغدغه ما این است پیام این شهید در نسل جوان پویاتر شود و شهید احدی در کتاب و روزنامه‌ها دفن نشود.
کد خبر: ۲۴۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸ - 10July 2017
احمدرضا نمونه ولایتمداری بود/ دغدغه ما پویا شدن پیام شهداست/ اجازه ندهیم شهدا در روزنامه‌ها دفن شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حیمدرضا احدی در مراسم رونمایی از کتاب «بگو ببارد باران» با بیان اینکه بهترین کلمات برای شناخت شهید احدی استفاده از سخنان اوست، اظهار داشت: بعد از شهادت حمیدرضا، همه دوستان او با خانواده ما ارتباط تنگاتنگی پیدا کردند و به نوعی با ما برادر شدند.

وی حرف زدن از شهید احدی را به دلیل طی کردن مسیر عرفان و خلوص در طول 4 سال را سخت دانست و  گفت: به اوج رسیدن جوانانی مثل شهید احدی که از 16 سالگی تا 20 سالگی به اوج عرفان و اخلاص رسیدند به قول حضرت امام خمینی (ره) از مزایای دفاع مقدس بود.

برادر شهید احدی بیان کرد: احمدرضا انسانی متفاوت بود. او در همان دورانی که ما در اهواز سکونت داشتیم هرگاه هواپیماهای عراقی بر فراز شهر بمباران می‌کردند و ما مشغول فرار و جیغ و داد می‌شدیم با نگاهی متفاوت سعی می‌کرد به وسیله یک دستگاه ضبط صوت، صداها را ثبت کند و هیچگاه از صداها ترس و وحشت نداشت. او نگرش متفاوتی به دنیا داشت و خداوند هم به دنبال همین افراد است.

احدی با بیان اینکه احمدرضا دوران دبیرستان را با هوش بالا سپری کرد، ادامه داد: وی به قدری پایبند به اخلاق بود که همه را مجذوب خود کرده بود. او به شدت از دوربین و عکس گرفتن فراری بود، به همین دلیل پس از مدت زیادی حضور در جبهه فقط چند ثانیه فیلم در زمان اعزام وی وجود دارد. کسانی که دست نوشته‌های احمدرضا را در کتاب حرمان هور و بگو ببارد باران مطالعه کنند پی‌خواهند بُرد که این مطالب از دیدگاه یک هنرمند نگارش شده است.

وی گفت: شهید احدی برای بیان حرف‌هایش که از محدوده کلمات فراتر بود شیمی، فیزیک و فرمول‌های ریاضی را به مدد آورده بود.

برادر شهید احدی اظهار داشت: پدر ما نسبت به جبه رفتن احمدرضا مخالفت داشت اما برادر من به قدری اخلاق حسنه داشت و حتی یک کلمه در پاسخ به پدر بی احترامی نمی‌کرد که رضایت آن‌ها را جلب می‌کرد. او هیچگاه جلوی پدر سر بلند نکرد و در نوشته‌هایش یک چیز را از همه مهم‌تر می‎‌دانست و آن نکته «حرف امام (ره)» بود که می‌گفت نباید روی زمین بماند. احمدرضا نمونه ولایتمداری بود.

احدی با طرح این سوال که امروز ما چه وظیفه‌ای داریم، عنوان کرد: ما امروز به عنوان خانواده‌های شهدا دغدغه‌هایی داریم و آن دغدغه بچه‌هایی مثل شهید احمدرضا احدی است. دغدغه ما این است پیام این شهید در نسل جوان پویاتر شود و شهید احدی در کتاب و روزنامه‌ها دفن نشود. باید شهدا در کتاب‌های درسی و بیلبوردهای تبلیغاتی شهرها به تصویر درآیند تا برای بچه‌های نسل امروز سوال ایجاد شود که حرف این شهید چه بوده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار