یادداشت/ فرشته حاجی زاده؛

«همدلی و اتحاد» شهیدان مسئولان را «مسئول» کرده است

مسئولان در همه‌ی رده‌های حکومتی فراموش نکنند که اگر به پست و سمت و مقامی رسیده‌اند به خاطر همدلی و اتحاد هزاران هزار شهیدی بوده که بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی هر کدام از مردم فقط و فقط به خاطر این نظام، کشور و رهبر خود پا در این عرصه گذاشته‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۲۴۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 12July 2017
«همدلی و اتحاد» شهیدان مسئولان را «مسئول» کرده استگروه حماسه و جهاد دفاع پرس-فرشته حاجی زاده؛ اختلافات بین ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی و دولتی در همه‌ی جوامع و کشورها وجود دارد و گاهی نیز همین اختلاف عقاید و نظرها منجر به پیشرفت یک کشور می‌شود.

اختلاف نظر و عقیده همیشه هم بد نیست و باعث می‌شود که نظرات و عقاید مختلف شنیده شود و در رسانه‌ها به آن پرداخته شود و شاید در این بین اگر ارگان یا سازمانی به این نتیجه برسند که در کاری اشتباه کرده‌اند آن را اصلاح کنند.

همدلی و اتحاد سازمان‌های مختلف کشوری و لشکری نیز در این زمینه کمک بسزایی می‌کند اگر اتحاد و همدلی باشد و اهداف در راستای بهتر شدن و پیشرفت نظام و انقلاب یکی باشد، افراد در هر درجه و سمتی باشند به راحتی می‌توانند با هم تعامل داشته باشند و نظرات و انتقادات خود را بهتر ارائه دهند.

اما بیان انتقاد با بی ادبی و توهین و فحاشی بسیار متفاوت است بیان کردن مطالب توهین آمیز در هر زمان و شرایطی اصلا به صلاح کشور و نظام و انقلاب ما نیست و خیلی وقت ها این مطالب توهین آمیز باعث تفرقه بین گروه ها و افراد و سازمان ها می شود.

در این بین نیروهای انقلابی نیز نقش بسزایی در این رابطه خواهند داشت آنها باید همواره این کارها و تفرقه افکنی‌ها را نفی کنند تا خدایی نکرده به حساب آنها گذاشته نشود و دیگر افراد را نصیحت کنند و به آنها تذکرات لازم را بدهند که این کارها و توهین‌ها انقلاب اسلامی را مورد خدشه قرار می‌دهد و اتحاد و وحدت را در جامعه‌ی اسلامی نیز از بین می‌برد اتحاد و وحدتی که در این برهه بیش از پیش به آن نیاز داریم.

مسئولان لشکری و کشوری هم باید همیشه این نکته را مد نظر قرار دهند که تحت هر شرایطی در کشور با تمام انتقادهایی که نسبت به هم دارند، مصالح کشور و نظام را در نظر بگیرند و بیشتر به فکر اتحاد و همدلی باشند و مبنای کار کردن خود را مردم قرار دهند و همه با هم دست در دست هم دهند برای پیشبرد تعالی اهداف دینی و اسلامی و استواری این نظام و کشور و در همه حال فراموش نکنند که اگر به پست و سمت و مقامی رسیده‌اند به خاطر همدلی و اتحاد هزاران هزار شهیدی بوده که بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی هر کدام از مردم فقط و فقط به خاطر این نظام، کشور و رهبر خود پا در این عرصه گذاشته‌اند و جان خود را از دست داده‌اند تا آنها اکنون به پست و مقام و سمتی برسند و به این کشور خدمت کنند نه اینکه به جای کار کردن و انجام وظایفی که به آنها محول شده دائم به فکر حاشیه و تفرقه افکنی باشند.

مسئولان در همه‌ی رده‌های حکومتی بدانند و به این قضیه واقف باشند که اگر اکنون به جایگاهی رسیده‌اند پس مسئول حفظ و نگهداری خون عزیزان رزمنده‌ی ما هستند و هر از گاهی به خودشان گوشزد کنند که شهدا به خاطر چه اهدافی پا به عرصه‌ی نبرد گذاشتند شهدا به حفظ انقلاب از شر دزدی، اختلاس، اختلاف طبقاتی، تبعیض و همه‌ی اینها حساس بودند و به خاطر یک هدف و آرمان مشترک که آن هم چیزی غیر از نظام اسلامی و انقلاب نبود به شهادت رسیدند.

و به قول امام خامنه ای که فرمودند:« ما مسئولان خیلی باید مراقب حرف زدن و تصمیم‌گیری خود باشیم. مسئولیت به همین علت محترم است و به همین جهت است که مردم برای مسئول احترام قائلند؛ چون پشت سر کار و تصمیم‌گیری او دنیایی از مسئولیت وجود دارد که او قبول می‌کند. اگر این شخص خود را مسئول دانست، واقعا شایسته‌ی این تکریم و احترام هم هست؛ اما اگر مسئول ندانست، همه چیز مشکل می‌شود.»

مسئولان این نظام و کشور با بسنده کردن به این سخنان رهبری واقعا باید خود را شایسته‌ی این مسئولیت بدانند و در راستای اهداف نظام تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها