سردار «بهمن کارگر»:

در دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را آموختیم/ دفاع مقدس، کلید وحدت در کشور است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس یک چیز را آموختیم و آن این است که «ما می‌توانیم» و اکنون نیز به این باور رسیده‌ایم، امروز تنها کشوری که در برابر استکبار جهانی ایستاده است و عقب‌نشینی نمی‌کند، جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: ۲۴۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ - 15July 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان گلستان، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جریان سفر خود به استان گلستان، ظهر امروز (شنبه) با فرماندهان نظامی این استان دیدار و گقت‌وگو کرد.

وی در این دیدار که در اتاق جلسات تپه نورالشهدا گرگان برگزار شد، با بیان اینکه ما هر چه داریم از دفاع مقدس است، اظهار داشت: انسان وقتی به طور دقیق موضوع دفاع مقدس را می‌بیند، برکات دفاع مقدس روز به روز برایش شکوفا می‌شود.

سردار کارگر افزود: در دفاع مقدس یک چیز را آموختیم و آن این است که «ما می‌توانیم» و اکنون نیز به این باور رسیده‌ایم، امروز تنها کشوری که در برابر استکبار جهانی ایستاده است و عقب‌نشینی نمی‌کند، جمهوری اسلامی ایران است که همه این‌ها ثمره دفاع مقدس و خون شهدا است.

وی صاحب دفاع مقدس را وجود مقدس سیدالشهدا (ع) عنوان نموه و خاطرنشان کرد: وقتی به محضر دفاع مقدس و شهدا وارد می‌شویم، باید مطهر باشیم، چرا که به هر بعد از ایستادگی مردم در این هشت سال وارد می‌شویم، می‌بینیم که مقدس است و هر کسی در این راه قدم برمی‌دارد، مقدس و پربرکت است.

در دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را آموختیم/ کلید وحدت در کشور ما دفاع مقدس است 

سردار کارگر یکی از بزرگترین کارهایی که می‌توان در عرصه تبیین فرهنگ دفاع مقدس انجام داد را عرضه صحیح آن به جوانان و نوجوانان دانست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان گفت: برای ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید از ظرفیت استان و ظرفیت مردمی استفاده کرد و همه استان باید دست در دست هم بدهند تا هر چه سریع‌تر این مرکز فرهنگی ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید جلساتی را با حضور فرماندهان نظامی استان تشکیل و پیگیر روند ساخت این مرکز شد، زیرا این مرکز نماد چهارهزار شهید استان گلستان است و نقش استان گلستان در دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه کلید وحدت در کشور ما دفاع مقدس است، زیارت یادمان شهدای دفاع مقدس را یک سفر بصیرتی دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی و هر شهری که شهدای گمنام درخواست می‌کند، می‌بایست یادمان آن را هم بسازد.

در ادامه این جلسه، امیر «مهدی معمارباشی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان، طی سخنانی اظهار داشت: خاطرات رزمندگان دفاع مقدس باید به خوبی مستندسازی و تبیین شود تا فرزندان این سرزمین بدانند که پدران آن‌ها برای اعتلای این نظام چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان به خصوص در اجلاسیه شهدای استان گلستان در سال گذشته، اظهار داشت: یکی از مؤثرترین اقدامات فرهنگی، کار برای شهدا است. در طول سال، حدود 600 یادواره شهدا توسط نیروهای مردمی و بسیج در استان گلستان برگزار می‌شود که می‌توان گفت بعد از سوگواری امام حسین (ع)، مردمی‌ترین کار فرهنگی، برگزاری این‌گونه مراسم‌ها است.

همچنین، سردار «علی اکبر جاویدان» فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان با تأکید بر تسریع روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، اظهار داشت: دفاع مقدس، بخش اعظمی از تاریخ پرافتخار ما است که درس ایثار و شهادت و از خود گذشتگی را به ما داد و امروز نیز وقتی اردوهای راهیان نور و یادواره‌های شهدا را می‌بینیم، همگی روایت‌گر جهاد و شهادت هستند و این‌ها خروجی دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار