سردار خضرایی:

برخی مسئولان احساس دِین به دفاع مقدس نمی‌کنند

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در نزد مردم محترم است ولی کمتر از الهامات آن بهره‌مند شده‌ایم و نتوانستیم رفتارهای اخلاقی آن دوران را در جامعه نهادینه کنیم.
کد خبر: ۲۴۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ - 15July 2017
برخی مسئولان احساس دِین به دفاع مقدس نمی‌کنندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفا ع پرس، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز (شنبه) در جمع تعدادی از مسئولان ستاد گردشگری کلان شهرهای کشور که برای بازدید از این مجموعه به تهران سفر کرده اند، در سخنانی گفت: واقعه  عاشورا یک نصف روز بوده و توانسته است در طول 1400 سال منشاء اثرات با ارزش گوناگون باشد بگونه‌ای که حتی در ایام محرم، میزان ارتکاب جرم هم در جامعه کاهش می یابد ولی با وجود آنکه دفاع مقدس برای ما تولید امنیت، اقتدار و بروز حس مقاومت و رفتار اخلاقی داشته است اما بدلایلی نتوانسته‌ایم رفتارهای اخلاقی آن دوران را در جامعه جاری و نهادینه کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: اکثریت جامعه با کلیت دفاع مقدس آشنایی داشته و در مورد ابعاد کمی آن اطلاعاتی دارند ولی به ابعاد کیفی آن توجهی نداشته اند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در بعضی کشور ها حتی برخی از آنها که به خاک دیگر کشورها تجاوز کرده اند، برای ایجاد وحدت ملی جعل حماسه می کنند ولی در کشور ما علی‌رغم آنکه تاریخ دفاع مقدس مملو از حماسه و رشادت است، افراد بویژه بعضی مسئولین جامعه احساس دِین به دفاع مقدس نمی کنند و از این رو دفاع مقدس غریب است.

مشاور شهردار تهران افزود: دشمنان هم شرایطی ایجاد کرده اند که این حماسه مقاومت در جامعه از بین برود و ضد ارزش ها  به ارزش تبدیل شود که این هم به نوبه خود به غریب بودن دفاع مقدس کمک کرده است.

سردار خضرایی با بیان اینکه اوج قله ایثار، شهادت است، تصریح کرد: امروز باید به دنبال ترویج ایثار به معنای عام آن در جامعه، که فداکاری است، باشیم و اگر کشور ما برخوردار از حس مقاومت و فداکاری باشد هیچ گاه دچار بی هویتی و شکست در مرزهای اخلاقی و جغرافیایی نخواهیم شد.


انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار