دفاع پرس از آخرین تحولات عراق گزارش می‌دهد؛

گفت‌وگوی تلفنی حیدر العبادی با امیر قطر/ مشارکت 100 هزار نیروی مسلح عراقی در آزادسازی موصل

امیر قطر با تبریک آزادسازی موصل به حیدر العبادی، بر آمادگی کامل این کشور برای گسترش مجدد روابط با عراق در تمام زمینه‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ - 16July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر طی تماسی تلفنی با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن تبریک آزادسازی شهر موصل، بر حمایت دوحه از بغداد در تمام زمینه‌ها تأکید کرد.
 
پایگاه خبری- تحلیلی العهد به نقل از دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق نوشت: العبادی با تأکید بر نقش وحدت عراقی‌ها در آزادسازی موصل، بر اهمیت وحدت ملت‌های منطقه بویژه عراق و قطر در مقابله فکری با جریانات تکفیری تأکید کرد.
 
طرفین همچنین در پایان این گفت‌وگو بر گسترش مناسبات اقتصادی میان دوحه و بغداد تأکید کردند.
 
از سوی دیگر، سرلشکر ستاد «عبدالأمیر رشید یارالله» فرمانده عملیات بزرگ «قادمون یا نینوی» ضمن اعلام حضور 100 هزار نیروی مسلح دولتی و مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل گفت: «عملیات آزادسازی شهر موصل 9 ماه زمان برد.»
 
‌مقامات ارشد عراق و قطر با یکدیگر گفت‌وگو کردند/ 100 هزار نیروی مسلح عراقی در آزادسازی موصل شرکت کردند 
فرمانده عملیات آزادسازی موصل در ادامه صحبت‌های خود، که از تلویزیون عراق پخش شد، به بارزترین ویژگی این عملیات اشاره کرد و افزود: «نیروهای ما به‌طور همزمان علاوه بر نبرد با تروریست‌ها برای نابودی آنها، وظیفه حمایت از مردم غیر نظامی حاضر در شهر موصل را نیز برعهده داشتند.»
 
یارالله همچنین تأکید کرد: «برتری دادن هیچ یک از سه نیروی ارتش، پلیس و بسیج مردمی بر دیگری در آزادسازی موصل درست نیست.»
 
حیدر العبادی روز 10 جولای (19 تیر) خبر آزادسازی موصل را از داخل این شهر اعلام کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار