تنش روابط اروپا و مسکو وارد مرحله‌ای جدید شد؛

اضافه‌شدن نام 16 مقام روسی به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا نام 16 تن از مقامات و شخصیت‌های روسی را به اتهام آنچه همکاری با حملات شیمیایی حکومت سوریه نامید، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.
کد خبر: ۲۴۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ - 18July 2017
اضافه‌شدن نام 16 مقام روس به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، مجلس اتحادیه اروپا نام هشت فرمانده نظامی و هشت دانشمند روس را به لیست تحریم‌های این اتحادیه علیه دولت سوریه افزود. اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در این مورد، دلیل این اقدام را «مشارکت در ارتقا و استفاده از سلاح‌های شیمیایی» عنوان کرد.
 
خبرگزاری فرانسه در همین راستا به نقل از «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در بروکسل افزود: این تحریم جدید نشان‌دهنده تصمیم ما دولت ما و دوستان اروپایی‌مان برای اقدام علیه مجریان حملات شیمیایی در سوریه است.
 
وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از دریافت خبر تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در موضوع سوریه، ضمن یادآوری تحریم‌های اخیر آمریکا علیه اشخاص و سازمان‌های سوری، با صدور بیانیه‌ای از این تصمیم استقبال کرد.
 
در این بیانیه آمده است: «تلاش‌های مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا در راستای تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای تنبیه حکومت سوریه بخاطر زیر پا گذاشتن قوانین تعیین شده در استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.»
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار