جزئیات مراسم تشییع و تدفین 24 شهید دفاع مقدس در کرمان اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان جزئیات مراسم استقبال، وداع و خاکسپاری 24 شهید دوران دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۴۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ - 18July 2017
جزئیات مراسم تشییع و تدفین 24 شهید دفاع مقدس در کرمان اعلام شدمحمدمهدی ابوالحسنی در گفت‌گو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان، جزئیات مراسم استقبال، وداع و خاکسپاری 24 شهید دوران دفاع مقدس را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان 24 شهید دوران دفاع مقدس است که این شهدای بزرگوار در 10 شهر استان کرمان تدفین و خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: از 24 شهیدی که وارد استان کرمان می‌شوند، سه شهید در درب بهشت منطقه ساردوئیه جیرفت، یک شهید در حوزه علمیه جیرفت، دو شهید در چاه دادخدا قلعه‌گنج، سه شهید در نودژ منوجان، دو شهید در مجتمع گل‌گهر سیرجان، یک شهید در بیت‌الزهرا (س) کرمان، یک شهید در شهر بهاءآباد از توابع شهرستان زرند، دو شهید در ریحانشهر از توابع شهرستان زرند، دو شهید در شهر فیض‌آباد از توابع شهرستان راور، سه شهید در شهر گلزار و یک شهید در شهرک هوانیروز کرمان و سه شهید شناسایی شده در شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی افزود: عصر امروز (سه‌شنبه) 27 تیرماه ساعت 18 مراسم استقبال و مشایعت شهدای بزرگوار توسط مردم از پارک صبوری سیرجان به سمت حسینیه حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود و مراسم وداع با 21 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و سه شهید شناسایی شده بعد از نماز مغرب و عشاء در همین مکان انجام خواهد شد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان کرمان اضافه کرد: صبح چهارشنبه 28 تیرماه پیکر مطهر شهدا به شهرهای محل تدفین انتقال داده می‌شوند و مراسم خاکسپاری شهدا در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در شهرهای مورد نظر انجام خواهد شد.

ابوالحسنی ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در مجتمع گل‌گهر سیرجان نیز چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 10 صبح انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان افزود: پنج‌شنبه 29 تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تشییع و تدفین در شهرهای نودژ، چاه دادخدا، ساردوئیه، حوزه علمیه جیرفت، بهاءآباد، فیض‌آباد و بیت‌الزهرا (س) شهر کرمان برگزار می‌شود و همچنین جمعه 30 تیرماه پیکر مطهر شهدا در شهرهای گلزار و ریحانشهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز روز شنبه 31 تیرماه در شهرک هوانیروز کرمان انجام می‌شود.

ابوالحسنی افزود: پیکر مطهر شهدای بزرگوار «عباس اسدی‌پور»، «اسماعیل هنری» و «محمدعلی محمدصادقی» روز پنج‌شنبه 29 تیرماه در گلزار شهدای شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان کرمان ادامه داد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا شب قبل از روز مراسم تشییع و تدفین در شهرهای ذکر شده انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم وداع با شهدای گمنام در کرمان در حسینیه سیدالشهداء (ع) واقع در خیابان شیخ احمد کافی شمالی روز چهارشنبه 28 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

ابوالحسنی در پایان از مردم استان کرمان خواست که با حضور حماسی خود در آیین استقبال، تشییع و تدفین شهدا، از این فرصت معنوی ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار