مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه:

معنویت در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح نقش تعیین کننده دارد

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به نقش تعیین کننده معنویت در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح گفت: عنصر معنویت بر ایمان نیروهای مسلح اثر مستقیم دارد.
کد خبر: ۲۴۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 18July 2017
نقش تعیین کننده معنویت درارتقای توان رزم نیروهای مسلح
به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین «محمد‌هادی رضایی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهان نیروی زمینی که در مشهد برگزار شد با اشاره به نقش معنویت در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح  اظهار  داشت: عنصر معنویت بر ایمان نیروهای مسلح اثر مستقیم دارد.
 
وی افزود: تجربه ثابت کرده که اگر به دنبال موفقیت هستیم، عنصر معنویت در این مسیر بسیار مهم و تعیین کننده است.
 
حجت الاسلام رضایی گفت: رزمندگان اسلام با تکیه بر عنصر معنویت در 8 سال دفاع مقدس مقابل دشمن تا بن‌دندان مسلح مقاومت کردند و پیروز شدند.
 
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی صحیح در ارتقای معنویت و افزایش روحیه نیروها تلاش کنیم.
 
وی گفت: آنچه در میدان نبرد تاثیرگذار است و سرنوشت میدان نبرد را تعیین می‌کند، عنصر برتری ساز معنویت است.
 
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان داشت: تمرد، تفرق و تردید سه افتی است که با آن در جامعه مواجه هستیم. تردید به معنای شک دودلی است که نقطه مقابل یقین و معرفت است.
 
وی افزود: تمرد به معنای خودسری و سرکشی است و این واژه در مقابل اطاعت قرار می‌گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به ابعاد تفرق تصریح کرد: تفرق به معنای پراکنده شدن و اختلاف است و این واژه نقطه مقابل همدلی، همراهی و وحدت است.
 
وی با اشاره به روایات مختلف از پیامبر و ائمه اطهار درباره شک و تردید یادآور شد: در روایات گفته شده که منظور از ظلم شک است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: اگر شک مقدمه معرفت باشد ارزش است؛ اما برابر شک یک آفت خواهد بود.
 
وی با اشاره به این که اختلاف زمینه‌ساز شک و تردید است، یادآور شد: معنویت بدون معرفت اشتباه است و میوه نامیمون جهالت، شک و تردید است.
 
انتهای پیام/111


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار