عادل الجبیر:

هیچ مذاکره‌ای با قطر در کار نخواهد بود/ دوحه به تعهدات قبلی پایبند باشد

وزیر خارجه سعودی با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای با قطر در کار نخواهد بود از دوحه خواست به تعهدات قبلی خود پایبند باشد.
کد خبر: ۲۴۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 22July 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی روز گذشته در  نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود در رم مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت و اختلافات طایفه‌ای را شعله‌ور می‌کند.

وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود که با هدف منحرف کردن افکار عمومی از حمایت‌‌های همه‌جانبه آل سعود از تروریسم صورت می‌گیرد، مدعی شد: ایران از تروریسم حمایت می‌کند و سپاه پاسداران را به سوریه، عراق و یمن می‌فرستد و به کویت و بحرین سلاح و مواد منفجره ارسال می‌کند تا ثبات منطقه را برهم زند!

جبیر درباره بحران قطر با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای با قطر در کار نخواهد بود از دوحه خواست که تعهدات قبلی خود پایبند باشد.

وی افزود: مسئله فقط مذاکره نیست، بلکه مسئله این است که آیا حمایت از تروریسم وجود دارد یا خیر؟

الجبیر در ادامه گفت: عربستان، مصر، بحرین و امارات اصولی روشن دارند و خواستار اجرای آن هستند و این اصول همان پایان حمایت از تروریسم یا تأمین مالی آن، پناه ندادن به تروریست‌ها و امتناع از بیان اظهارات تفرقه افکنانه است.  

وزیر خارجه سعودی گفت: هشت مورد از درخواست‌هایی که سیزدهم ژوئن گذشته به قطر ارائه شد، این کشور در سال 2014 آن را پذیرفته بود، اما هیچ‌گاه به این درخواست‌ها جامه عمل نپوشاند.

الجبیر گفت: راه حل ساده است، قطر باید به اصول ما پایبند باشد و آن را اجرا کند.

بیش از یک ماه است که عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با طرح اتهام حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را قطع کرده‌اند. همسایگان عرب قطر مرزهای زمینی، دریایی و هوایی‌شان با این کشور را بسته‌اند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار